شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و شش - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و شش - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

مصاحبه و خبر

 احمدی: بعید می‌دانم تارتار 
در ملوان بماند
مهران احمدی هافبک ملوان در مورد عملکردش در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر می‌گوید: «امسال ملوان بهترین عملکردش را در لیگ برتر ارائه کرد، اگرچه معتقدم ما می‌توانستیم در جایگاهی بالاتر هم قرار بگیریم. متأسفانه یکسری شرایط مهیا نبود، ضمن اینکه ملوان نسبت به خیلی از رقبا کمتر هزینه کرده بود. البته به لحاظ فردی از عملکردم راضی هستم و برای من که دومین سال لیگ برتری خودم را تجربه می‌کردم، شرایط خوب پیش رفت. قراردادم با ملوان یکساله بود و هنوز برای فصل بعد تصمیم نگرفتم. فعلاً مثل بیشتر بازیکنان استراحت می‌کنم تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.» او در پاسخ به این پرسش که چرا تیمش در هفته‌های پایانی نتوانست نتایج خوبی کسب کند، اینطور می‌گوید: «مصدومیت و محرومیت بیشترین عامل این موضوع بود. شاید در بعضی بازی‌ها هم شرایط برای کسب نتیجه بهتر وجود داشت، ولی اتفاقات و جریان مسابقه طوری رقم خورد که نتیجه دلخواه ما کسب نشد.» احمدی با اشاره به مشکلات مالی تیم‌شان می‌گوید: «ما امسال در رتبه ششم قرار گرفتیم، اما فصل آینده مردم و هواداران انتظار جایگاه بهتری دارند. قطعاً این موضوع نیازمند بودجه و امکانات بهتر است. اگر این شرایط فراهم نشود، بعید می‌دانم تارتار در ملوان بماند. در نهایت آرزو می‌کنم ملوان فصل بعد با در اختیار داشتن امکانات و بودجه بهتر بتواند به جایگاه بالاتر و کسب سهمیه فکر کند.»
 

جشن قهرمانی خیبر در خرم‌آباد
تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد توانست با ۷۵ امتیاز قهرمان لیگ آزادگان شود و جواز حضور در لیگ برتر سال آینده را به دست بیاورد. خیبر در هفته پایانی بازی‌ها میهمان شهر راز شیراز خواهد بود اما با توجه به اینکه این بازی برای دو تیم در جدول اهمیت چندانی ندارد با موافقت باشگاه شیرازی این بازی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد تا سازمان لیگ بتواند برای این تیم در حضور هواداران جشن قهرمانی بگیرد. البته خیبری‌ها تمام هزینه‌های سفر این تیم را پرداخت می‌کنند.
 

نصیرزاده ماند، زنوزی کناره‌گیری کرد
پیرو درخواست کناره‌گیری هوشنگ نصیرزاده از سمت مدیرعاملی، مجمع سهامداران و هیأت‌مدیره باشگاه تراکتور ضمن مخالفت با این موضوع، نصیرزاده را تا انتهای پروسه واگذاری سهام باشگاه مکلف به فعالیت اعلام کردند. براین اساس، هوشنگ نصیرزاده تا پایان پروسه واگذاری سهام، به‌عنوان نایب رئیس هیأت مدیره، مدیرعامل و سخنگوی باشگاه تراکتور به فعالیت خود ادامه خواهد داد. همچنین طبق اعلام مجمع سهامداران باشگاه تراکتور، مسئولیت و اختیارات نقل و انتقال بازیکنان و انتخاب سرمربی، به مالک جدید که از طریق هیأت فوتبال تعیین می‌شود، واگذار شده و مدیریت فعلی باشگاه تراکتور در مقطع کنونی هیچ فعالیتی در این زمینه ندارد.
 

اعتراض الهامی به جریمه دو میلیاردی
ساکت الهامی سرمربی نساجی بعد از مسابقه هفته پایانی لیگ برتر مقابل فولاد خوزستان که با شکست یک بر صفر تیمش همراه بود، اظهاراتی تند را علیه برخی ارکان فدراسیون فوتبال و اعضای تیم فولاد خوزستان بر زبان آورد. 
ساعتی بعد از این مصاحبه طوفانی الهامی، کمیته انضباطی به این سرمربی 48 ساعت وقت داد تا دفاعیه خود را ارسال کند و در نهایت روز پنجشنبه حکم کمیته انضباطی صادر و بر اساس آن الهامی با جریمه 2 میلیارد تومانی مواجه شد. با توجه به اعلام کمیته انضباطی مبنی بر قابل تجدیدنظر خواهی بودن حکم صادر شده، الهامی با ارسال دفاعیه به کمیته استیناف به جریمه دو میلیارد تومانی اعتراض کرده است. لایحه دفاعی الهامی به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ارسال شده و باید دید آیا مبلغ جریمه سرمربی نساجی کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر.


تغییر جای میزبان و میهمان در لیگ یک
تیم خیبر خرم‌آباد که هفته گذشته صعودش را به لیگ برتر قطعی کرد، قرار بود در هفته پایانی لیگ یک میهمان شهرراز شیراز باشد اما درخواست جالب این باشگاه، معادلات میزبانی در هفته پایانی را تغییر داد. با توجه به اینکه جشن قهرمانی خیبر قرار است در هفته پایانی مسابقات برگزار شود، با درخواست مالک باشگاه خیبر خرم‌آباد، مسابقه این تیم مقابل شهرراز شیراز در ورزشگاه تختی خرم‌آباد برگزار خواهد شد و خبری از سفر به شیراز برای خیبر نخواهد بود.
باشگاه خیبر، تمام هزینه‌های سفر و اقامت تیم شهرراز شیراز را تقبل کرده تا جشن قهرمانی نماینده لرستان با حضور پرشور هواداران این تیم در ورزشگاه تختی برگزار شود. سؤال اینجاست که چطور سازمان لیگ اجازه این کار را داده و اگر این مسابقه نیز در سرنوشت صعود مؤثر بود، آیا جای میزبان و میهمان عوض می‌شد یا خیر؟
خیبر و شهرراز روز دوشنبه در هفته پایانی لیگ آزادگان به مصاف هم می‌روند. رقابت برای کسب دومین سهمیه فصل آینده لیگ برتر ایران بین دو تیم فجر سپاسی شیراز و چادرملوی اردکان در جریان است و دومین تیم صعودکننده پس از خیبر روز دوشنبه مشخص خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی