دستمزد نجومی مورینیو در فنرباغچه

کار سخت آقای خاص

فنرباغچه در اقدامی قابل توجه ژوزه مورینیو را به عنوان مربی انتخاب و فاش کرد دستمزد فوق العاده ای برای این دو فصل همکاری برای مربی پرتغالی در نظر گرفته است. این اتفاق بزرگی برای هر دو طرف محسوب می شود.
قرارداد مورینیو شامل دستمزد سالانه 4/11 میلیون دلاری می شود که او را از جمله مربیان پردرآمد دنیای فوتبال قرار می دهد. در حالی که باشگاه پرداخت های خاص به عنوان پاداش را مشخص نکرده اما پایه دستمزد او به تنهایی در میان بالاترین ها قرارش می دهد. او تنها پشت سر امثال دیگو سیمئونه اتلتیکومادرید و پپ گواردیولای منچسترسیتی قرار می گیرد.
مورینیو با استقبال گرمی در استانبول مواجه شد و هزاران نفر از هواداران فنرباغچه در مراسم معارفه او در ورزشگاه اولکر حضور داشتند. این یعنی باشگاه انتظارات بالایی از مربی پرتغالی دارد که کارنامه مربیگری اش شامل تیم های بزرگ اروپا از جمله پورتو، چلسی، اینتر، رئال مادرید، منچستریونایتد و تاتنهام می شود.
علی کوچ رییس باشگاه فنرباغچه در این مراسم گفت تیم های دیگری از جمله بشیکتاش با او تماس گرفتند و تنها فنرباغچه توانست به خاطر پیشنهاد مالی بهترش این مربی را جذب کند.
در فهرست فعلی مربی های فوتبال با بالاترین دستمزد، سیمئونه با ۳۸ میلیون دلار صدرنشین است، گواردیولا با ۲۵ میلیون دلار نفر دوم است، گفته می شود استیون جرارد از الاتفاق عربستان سالی ۱۹ میلیون دلار دستمزد می گیرد. آنطور که دیلی میل گزارش داده آرسنال قصد دارد با پیشنهادی وسوسه انگیز میکل آرتتا را که یک سال بیشتر از قراردادش نمانده در تیم نگه دارد. دستمزد فعلی این مربی اسپانیایی 5/11 میلیون دلار است که می خواهند آن را به مبلغ ۲۵ میلیون دلار گواردیولا نزدیک کنند.
اگر دستمزد آرتتا به این مبلغ برسد، مورینیو با دستمزد فنرباغچه در رده ششم قرار می گیرد البته یورگن کلوپ، ماسیمیلیانو آلگری، توماس توخل و موریسیو پوچتینو در فصلی که به پایان رسید بیشتر از مورینیو دستمزد می گرفتند اما حالا دیگر هیچ کدام در پست های خود نیستند و به این ترتیب مورینیو در میان پنج نفر اول قرار می گیرد.
فنرباغچه فصل قبل با سه امتیاز اختلاف نسبت به گالاتاسرای قهرمانی سوپرلیگ ترکیه را از دست داد. این تیم همچنین تا یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا پیش رفت که به وسیله المپیاکوس حذف شد. وظیفه اول مورینیو پایان دادن به ناکامی فنرباغچه در قهرمانی لیگ است که از سال ۲۰۱۴ به دست نیامده ضمن اینکه باید در رقابت های اروپایی خودش را ثابت کند.
مقدماتی لیگ قهرمانان بعد از یورو ۲۰۲۴ شروع می شود و مورینیو فرصت دارد تیمش را برای حضور در میان بهترین های اروپا محک بزند. این مربی که سابقه دو قهرمانی اروپا با پورتو و اینتر را دارد، افتخارات زیادی در پرتغال، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا به دست آورده است. او در سال ۲۰۲۲ رم را به قهرمانی لیگ کنفرانس اروپا رساند.
البته کار مربی ۶۱ ساله در پایتخت ایتالیا در ژانویه ۲۰۲۴ به پایان رسید و او جای خودش را به دانیله دروسی داد. جالوروسی هم مثل بقیه تیم های او هم موفق بود و هم پرجنجال.
 
جستجو
آرشیو تاریخی