اخبار

انصاری: آن گل متعلق به هواداران و کارگران فولاد است
فولاد خوزستان در هفته پایانی موفق شد با گل ساسان انصاری در دقیقه ۸۳ مقابل نساجی در لیگ برتر بماند. انصاری درباره گلی که زده این طور می‌گوید: «وقتی لوکاس آن پاس را در دقیقه ۸۳ به من داد، تنها به این فکر می‌کردم که چقدر چشم‌ها منتظر این توپ هستند تا گل شود، فکر می‌کنم انرژی تمامی خوزستانی‌ها و هواداران فولاد به کمک من آمد تا توانستم آن را تبدیل به گل کنم. آن گل متعلق به تمامی هواداران، کارگران فولاد، مردم خوزستان و اعضای تیم است. اعضای تیم از تدارکات و پزشکی تا رسانه و بازیکنان و مدیران باشگاه روزهای سختی را گذراندند و فکر می‌کنم هفت امتیاز در سه بازی پایانی مزد تلاش و اتحاد همه ما بود. بعد از بازی فیلم‌هایی از گریه‌های اعضای تیم بیرون آمد که نشان می‌داد چه فشاری روی تیم ما بوده است. وقتی توپ از خط دروازه نساجی گذشت، یک لحظه بدنم یخ کرد در حالی که در اوج هیجان و شادی بودم، زمان برایم متوقف شد و تا دقایقی در حال خودم نبودم و انگار در یک بی‌وزنی بودم در حالی که مهم‌ترین گل‌ زندگی‌ام را زدم.»
 

علوی: نداشتن VAR خجالت دارد
محمد علوی کاپیتان سابق و ملی‌پوش فولاد که سرپرستی این تیم را هم برعهده داشت، درباره اعتراض تمامی تیم‌ها به داوران اینطور می‌گوید: «متأسفانه در این فصل هجمه‌های زیادی علیه داوران شکل گرفت. در اینکه داوری در فوتبال ایران با ضعف‌های زیادی روبه‌رو است و مشکلات زیادی دارد، شکی نیست. نبود سیستم کمک داور ویدیویی VAR تبدیل به یک معضل برای فوتبال ایران شده است، ما یکی از ۳ تیم برتر آسیا هستیم و واقعاً جای تأسف است که هنوز VAR وارد فوتبال نشده و اگر واقعاً به فکر لیگ برتر هستیم، باید این سیستم را وارد کشور کنیم تا داوران کمتر دچار اشتباه شوند. فوتبال ایران بازیکنان بزرگی دارد و لژیونرهای خوبی را در سطح فوتبال ایران داریم. اینکه یک فرد خارجی وارد ایران شود و از نبود VAR تعجب کند، واقعاً جای خجالت دارد.»
 

نجفی: خارجی‌های استقلال خوزستان را با ۳۲۰ هزار دلار گرفتیم
مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان مدعی شد که چهار بازیکن خارجی تیم فوتبال این باشگاه را با رقمی معادل ۳۲۰ هزار دلار جذب کرده‌اند. امیدعلی نجفی می‌گوید: «چهار بازیکن خارجی ما جمعاً به مبلغ یک میلیون و 200 هزار درهم قرارداد بستند که می‌شود 320 هزار دلار. شرایط استقلال خوزستان از لحاظ مالی و جدولی خوب نبود و بازیکنان داخلی مانند رنجبری و آبشک هم به ما کمک کردند. پورموسوی برای جذب بازیکن خارجی حساس بود و فیلم بازی‌های 90 دقیقه‌ای از بازیکنان می‌خواست. او برای تماشای بازی آسو رستم به عراق رفت و ایجنت‌های محترم که عِرق خوبی به فوتبال داشتند، به ما کمک کردند. قرارداد بازیکنان خارجی تقریباً تسویه شده است و مبلغ قرارداد بازیکنان داخلی هم طی یکی دو هفته اخیر پرداخت می‌شود. 70 درصد بازیکنان با ما قرارداد دارند، اما قرارداد بازیکنان خارجی به پایان رسیده که خودشان تمایل به تمدید آن دارند.» او درباره ادامه همکاری با پورموسوی اینطور می‌گوید: «هفته آینده با سهامدار صحبت می‌کنیم. ما و گروه ملی فولاد (مالک باشگاه استقلال خوزستان) علاقه‌مند به ادامه همکاری با پورموسوی هستیم و این مسائل، بعد از تصویب بودجه دنبال خواهد شد. با پورموسوی مذاکره کرده‌ایم. پورموسوی دوست دارد راهی را که خودش آغاز کرده است، به سرانجام برساند. با این حال زمانی می‌توانیم از قطعی بودن ادامه همکاری صحبت کنیم که قرارداد امضا شود.»
 

مس و معادله سهمیه سوم لیگ نخبگان
در روز بیست‌وششم خرداد ماه سال‌جاری مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار می‌شود. در این مرحله تیم‌های آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، سپاهان و گل‌گهر سیرجان حضور دارند، این در حالی است که هیأت بدوی مجوز باشگاهی پس از بررسی کلیه مستندات باشگاه‌ها آرای خود را درباره مجوز حرفه‌ای و ملی آنها اعلام کرد. از جمع چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، سپاهان حائز همه شرایط بود و بدون اما و اگر مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کرد. دو تیم آلومینیوم و گل‌گهر سیرجان نیز با وجود دریافت مجوز حرفه‌ای به دلیل عدم اجرای برخی معیارها به کمیته انضباطی ارجاع شدند و بعد از جریمه‌ای مختصر مشکلی برای دریافت مجوز ندارند، اما اوضاع برای مس رفسنجان متفاوت است. 
نارنجی‌پوشان رفسنجان در لیست پنج باشگاه لیگ برتری قرار دارند که نتوانسته‌اند هیچ‌کدام از مجوزهای حرفه‌ای و ملی را دریافت کنند. 
در چنین شرایطی حتی اگر شاگردان نویدکیا بتوانند قهرمان جام حذفی شوند، امکان حضور در لیگ نخبگان را ندارند. در همین رابطه آرش شکرریز کارشناس حقوقی می‌گوید: «از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی‌های لیگ نسبت به جام حذفی ارزشمندتر است. به همین دلیل هم وقتی تیمی از طریق قهرمانی جام حذفی صعود می‌کند، ناچاراً باید در پلی‌آف لیگ نخبگان شرکت کند، اما در صورتی که مس رفسنجان قهرمان جام حذفی شود، جانشین این تیم از لیگ برتر انتخاب می‌شود و نایب قهرمان جام حذفی امکان صعود به لیگ نخبگان را ندارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی