صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

امباپه برای بازی در رئال‌مادرید به دنیا آمده است

رونالدوی جدید در برنابئو

سیدعلی بلندنظر
خبرنگار
رئال مادرید دو سال برای کیلیان امباپه انتظار کشید. تابستان گذشته اما یکباره همه چیز به هم ریخت. پاری‌سن‌ژرمن هم می‌دانست جدایی فوق‌ستاره‌اش به تأخیر افتاده و لغو نشده است. حالا انتقال او به رئال قطعی شده و این پایان یکی از پرماجراترین انتقالات تاریخ فوتبال است.
 
تعهد به پاریس
 وقتی قهرمان جام جهانی در مه ۲۰۲۲ قرارداد جدیدی با پاریسی‌ها بست، باشگاه می‌خواست او را تا سال ۲۰۲۵ نگه دارد اما سال آخر اختیاری بود و آشکارا او به این کار راضی نبود. با وجود قهرمانی دوگانه داخلی و رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان زیر نظر لوییس‌انریکه، هیچ چیز نمی‌توانست او را در فرانسه‌ بند کند. او در ۴۸ بازی این فصل ۴۴ گل زد و اگر انریکه برنامه‌ریزی برای آینده را شروع نمی‌کرد و در بازی‌های زیادی در لیگ او را روی نیمکت نمی‌نشاند، این آمار می‌توانست خیلی بهتر باشد. کسی در تعهد امباپه نسبت به پاریسی‌ها تردید نداشت.
 
انتظارات مالی و تاکتیکی
 بعضی رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌کردند که رئال حتی حاضر است وینیسیوس جونیور را بفروشد تا جا برای امباپه باز شود، هم در زمین و هم در لیست دستمزد. در نهایت، مادرید توانست بازیکن پاریسی را راضی کند که توقع مالی‌اش را پایین بیاورد با این حال فلورنتینو پرس باید سر کیسه را شل کند. امباپه بهترین بازیکن جهان است و باید بر همین اساس دستمزد بگیرد اما آیا واقعاً ارزشش را داشت، حداقل از نظر تاکتیکی. مادرید یک بال چپ در کلاس جهانی دارد پس آیا بهتر نبود پرس مهاجمی مثل ویکتور اوسیمن را بگیرد. این کار فشار را از روی اندریک برمی‌داشت که تابستان به مادرید می‌آید و زمان می‌برد تا خودش را با شرایط جدید منطبق کند. اما امباپه و وینیسیوس می‌توانند کنار هم بازی کنند چون هر دو می‌توانند در گوش دیگر بازی کنند. امباپه قبلاً هم پستش را به نیمار داده اما اینکه در رئال هم این کار را بکند، جای سؤال است.
 
اعتماد به کارلتو
 شاید پرس احساس کند می‌تواند مسائل تاکتیکی را حل‌وفصل کند. کارلو آنچلوتی در خیلی از باشگاه‌های بزرگ موفق بوده چون توانسته بازیکنان پرادعایی را مدیریت کند. این ایتالیایی احتمالاً در استفاده از وینیسیوس و امباپه در کنار جود بلینگام مشکلی نخواهد داشت. هیچ کس بهتر از او این کار را انجام نمی‌دهد و پرس این را خوب می‌داند برای همین کارلتو را متقاعد کرد پیشنهاد تیم ملی برزیل را رد کند و تا سال ۲۰۲۶ قرارداد ببندد.

جستجو
آرشیو تاریخی