صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

پرتو آذر: متأسفم؛ دیگر کاری از من برنمی‌آید

پرتو آذر: متأسفم؛ دیگر کاری از من برنمی‌آید

 


 دختر رکابزن تاریخ‌ساز ایران، معتقد است تبصره‌ها کارش را برای وایلدکارت سخت کرد. فرانک پرتوآذر با اینکه فکر نمی‌کند اقدامی برایش انجام شده باشد، اما هنوز المپیک را از برنامه‌هایش پاک نکرده است.
 
 چرا وایلد کارت تو برای المپیک درست نشد؟
متأسفانه وایلد کارت به کمیته ملی المپیک کشورها ربط دارد، با معیارهایی که IOC گذاشته، کار را برای ایران خیلی سخت کرده، ولی باز هم تبصره‌هایی وجود دارد و کمیته ملی المپیک خیلی از کشورها برای دوچرخه‌سواران‌شان اقدام کرده‌اند. رایزنی کمیته ملی المپیک با IOC خیلی تأثیر دارد که درخواست کنند روی تبصره‌ها استثنا قائل شود، ولی فکر نمی‌کنم برای من اقدامی شده باشد. البته فرصتی هم نیست. متأسفانه اینجا از من کاری برنمی‌آید. من تا جایی که می‌شد از طرف تیمم با فدراسیون جهانی و تا حدودی با IOC پیگیری کردیم اما این اتفاق منوط به پیگیری رسمی از کمیته ملی المپیک است.
با این شرایط برنامه رفتن به المپیک پاریس برای تو تمام شد؟
هر چند خیلی به المپیک امیدوار نیستم اما آن هم هنوز در برنامه‌ام هست.
 مسابقه قهرمانی آسیا چطور بود؟
قهرمانی آسیا از سال قبل با شروع تمرینات، یکی از پیک‌های فصلم بود. من با حمایت تیمم از دی ماه در اردو بودم. هم تمرین می‌کردم و هم در یک‌سری مسابقه‌ها شرکت کردم، با برنامه‌ریزی مربی‌ام و عملکردم قطعاً می‌دانستم شانس سکو دارم و دنبال بهترین مدال بودم.
بعد از تاریخ‌سازی تو در هانگژو، توقع از تو بالا رفته و همه منتظر مدالت بودند، چه شد که نشد؟
فکر می‌کنم این اتفاق خوبی است که با عملکردم در هانگژو توقع را بالا بردم که دوچرخه‌سواران زن و فرانک پرتوآذر وقتی به مسابقه‌ای می‌روند باز هم با مدال برگردند و برایم افتخار است که چنین اتفاق بزرگی را رقم زدم و این فکر را در ورزش ایران به وجود آوردم. اما به نظرم توقعات باید در حد و اندازه حمایت‌ها باشد. فکر نمی‌کنم قهرمانی در دنیا باشد که همیشه در همه مسابقات بهترین نتیجه را گرفته باشد، اتفاقی برایش نیفتاده و بهترین رکوردش را تکرار کرده باشد. اتفاق جزو ورزش حرفه‌ای است که غیرقابل پیش‌بینی است، بویژه در دوچرخه سواری که سخت‌افزاری است و تنها ورزشکار مطرح نیست و دوچرخه هم هست. نتایج دوچرخه‌سواران هم متأثر از شرایط آب و هوایی کاملاً تغییر می‌کند، من هم از این وضعیت مستثنی نیستم. 
برنامه من خیلی خوب پیش رفت اما اردویم در هوای برفی سوئیس بود و مسابقه‌ام در هوای استوایی مالزی. اختلاف دما، تأثیر خیلی زیادی گذاشت، تا حدی که اجازه نداد عملکردم را نشان دهم. چون ‌زمان زیادی برد تا بدنم عادت کند. البته در مسابقه دوچرخه‌ام پنچر شد، با اینکه سریع رفع شد اما زمان برد. با این حال فکر می‌کنم بهترین عملکرد را داشته‌ام. چرا که یک‌سری اتفاقات قابل پیش‌بینی نیست. من در اسپانیا، یکی از رقبای آسیایی‌ام را گرفتم، در آب‌وهوایی که به ضررم نبود.
انگار پنچری دوچرخه از تو جدایی‌ناپذیر شده؟
 بله دوچرخه‌ام پنچر شد، چون مسیر خیلی فنی بود و در قسمت رود گاردن نمی‌دانم چطوری، اما کم کم باد خالی می‌کرد. می‌شد سوار شد اما دور را خیلی می‌گرفت.
چه مسابقه دیگری داری؟
من بعداز قهرمانی آسیا استراحت کوتاهی کنار خانواده‌ام داشتم و دوباره به اروپا برگشتم تا در مسابقه اروپا و چند مسابقه جهانی شرکت کنم و آخر هم مسابقات قهرمانی آسیا را دارم.
 

جستجو
آرشیو تاریخی