صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

محسن کاوه: حسن یزدانی نفر اول ایران است

صادق دهقان
خبر‌نگار
تیم ملی کشتی آزاد با ترکیب ناقص راهی مجارستان شد؛ مسابقاتی که آخرین تورنمنت دارای رنکینگ است و برای کادرفنی تیم ملی بسیار مهم است. مهم‌ترین اتفاق هم در وزن 86 کیلوگرم رخ می‌دهد؛ جایی که تکلیف حسن یزدانی برای حضور در بازی‌های المپیک مشخص می‌شود. البته سایر چهره‌های شاخص کشتی ایران در این مسابقات غیبت دارند، از جمله امیرحسین زارع که قرار بود به مجارستان اعزام شود اما کادرفنی و فدراسیون از این کار پشیمان شدند. خبرنگار ایران دیلی در آخرین تمرین گفت وگوی اختصاصی با محسن کاوه سرمربی تیم ملی داشته که ملاحظه می کنید.

تیم ملی کشتی آزاد در تورنمنت مجارستان حضور دارد؛ وضعیت آمادگی تیم را توصیف می‌کنید؟
مسابقات مجارستان در یک وزن برای ما اهمیت دارد اما در سایر اوزان بیشتر به دنبال محک زدن کشتی‌گیران جوان هستیم.
 بعد از آغاز فرایند آماده‌سازی تیم ملی، کشتی‌گیران ما در رقابت‌های قهرمانی کشور، مسابقات رنکینگ کرواسی، پیکارهای قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک حضور داشتند و در این فرایند، 4 عضو تیم ملی مشخص شد؛ رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا 
در 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 130 کیلوگرم ملی‌پوشان ما هستند. متأسفانه در 57 کیلوگرم نتوانستیم سهمیه المپیک را بگیریم. نفر اعزامی در وزن 86 کیلوگرم هم بعد از رنکینگ مجارستان مشخص می‌شود. با توجه به مصدومیت حسن یزدانی باید دید وضعیتش در مجارستان چگونه است تا در مورد عضو پنجم تیم ملی تصمیم‌گیری شود.
سرنوشت وزن ۸۶ کیلوگرم هنوز مشخص نیست؛ هنوز شک و تردید درباره وضعیت حسن یزدانی وجود دارد؟
حسن یزدانی بعد از بازی‌های آسیایی مورد جراحی قرار گرفت اما بهبود او روند خوبی داشته یعنی بعد از جراحی، فیزیوتراپی، انجام حرکات اصلاحی و سپس شروع تمرینات همه چیز امیدوارکننده بوده است. اخیراً هم که او را دیدم وضعیت خوبی داشت ولی ما باید حتماً یک نماینده آماده و سرحال به المپیک اعزام کنیم. 
از آنجا که حسن یزدانی اخیراً پروسه درمانی را پشت‌سر گذاشته و بعد از آن در مسابقه‌ای هم شرکت نکرده، قرار بر این شد که در مسابقات مجارستان محک بخورد، اگر آنجا خوب و آماده باشد و کتف او یاری کند، او دوبنده تیم ملی را در پاریس تصاحب می‌کند.
و در غیر این صورت؟
آنگاه کامران قاسم‌پور به عنوان آلترناتیوی است که روی او نظر داریم که خدای نکرده اگر برای حسن مشکلی پیش آمد ما این وزن را از دست ندهیم چرا که بحث افتخار و منافع ملی‌ مطرح است و ما نمی‌توانیم به راحتی از آن بگذریم.
 کامران شایستگی‌های زیادی دارد ولی باز هم می‌گویم همه این احتمالات به بعد از مجارستان موکول شده؛ یعنی در وهله اول اگر حسن یزدانی آماده باشد از او استفاده می‌کنیم.
یکی از مشکلات تیم ملی کشتی ضعف جسمانی و نفس بوده؛ این مشکل برای المپیک رفع شده؟
در کشتی بحث فنی و آمادگی جسمانی در کنار هم قرار دارند. اگر ما بتوانیم این دو بخش را در کنار هم ارتقا دهیم، می‌توانیم به موفقیت نائل شویم. این بخش‌ها و معیارها در هر وزن و برای هر کشتی‌گیر فرق می‌کند.
 قرار نیست آمادگی جسمی و تکنیکی کشتی‌گیری مثل رحمان عموزاد با تکنیک کشتی‌گیری مثل محمد نخودی یکسان باشد؛ فرم کشتی گرفتن محمد نخودی به شکلی است که از تفکرش بیشتر استفاده می‌کند اما رحمان عموزاد بیشتر از آمادگی جسمانی و بدنی‌اش در کشتی استفاده می‌کند. ولی به هر صورت باید همیشه به بالا بردن آمادگی جسمانی کشتی‌گیران توجه کنیم. 
ما یک فرصت خوب تقریباً چهارماهه داشتیم برای انتخاب تیم و انجام تمرینات تا تیم را با شرایط خوب جسمانی راهی مسابقات کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی