سه ماه و نیم تا اولین بازی آسیایی پرسپولیس

لیگ نخبگان؛ جدی‌تر و ترسناک‌تر

محمد قراگزلو
خبر‌نگار
پرسپولیس از همین امروز فارغ از هر نتیجه‌ای که در روز پایانی لیگ برتر به دست آورد باید برای موفقیت در آسیا برنامه‌ریزی کند. فصل قبل در اتفاقی که نمونه‌اش قبل‌تر به ندرت رقم خورده بود پرسپولیس با کلکسیونی از بدشانسی و البته موضوع تکراری نابرابری مقابل تیم‌های عربی منطقه، از مرحله گروهی صعود نکرد و دوباره در حسرت به دست آوردن جام قاره‌ای ماند.
امسال اما ماجرا کاملاً متفاوت هم خواهد بود. لیگ نخبگان یا همان لیگ الیت تورنمنتی نو، جدی‌تر و البته ترسناکتر برای پرسپولیس و هر تیم ایرانی دیگری است که قرار شده در آن حاضر باشند و در فرمتی جدید ابتدا با هشت تیم از منطقه غرب بجنگند و در مراحل حذفی نیز سرنوشتی متفاوت داشته باشند.
پرسپولیس می‌خواهد با اوسمار ادامه دهد و حتماً قبل از سفر او به تعطیلات دو سه هفته‌ای به برزیل و تعطیلات تابستانی، او لیست مد نظرش را به باشگاه خواهد داد و به موازات مذاکره برای تمدید قرارداد خودش درباره آنچه برای فصل بعد نیاز دارد صحبت می‌کند.
باشگاه پرسپولیس قطعاً منتظر ارائه لیست نهایی از سوی مربی برزیلی است اما حرکات زیرپوستی مدیران باشگاه و البته شخص اول باشگاه از مدتی قبل برای بستن تیمی قدرتمند آغاز شده که البته ظاهراً نتیجه مشخصی نداشته است.
هنوز نمی‌دانیم با تعیین مالکیت باشگاه پرسپولیس و در اختیار گرفتن زمام باشگاه توسط کنسرسیوم بانکی قرار است چقدر برای بستن تیم فصل آینده هزینه شود – کما اینکه بعد از یک ماه و نیم هنوز خبری از ترمیم هیأت مدیره و مشخص شدن نقشه راه جدید باشگاه در حوزه مالی نیست - اما واقعیت اینکه موفقیت در لیگ نخبگان و رقابت با تیم‌های متمول عربستانی، قطری و اماراتی شوخی‌بردار نیست و نیاز به بودجه‌ای کلان خواهد داشت.
با این حساب اگر پرسپولیس در فصل گذشته تیمی ۵۰۰ میلیاردی داشته و تا روز آخر برای قهرمانی در لیگ برتر جنگیده و یک جام را از دست داده برای موفقیت دوباره در جام‌های داخلی باید ۷۰۰ میلیاردی بسته شود اما برای موفقیت در آسیا و زنده نگه داشتن شانس رقابت با تیم‌های متمول منطقه حداقل باید هزار میلیارد صرف بستن تیمی کند که قرار است یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ نخبگان باشد.
از همین حالا تا نخستین بازی مرحله گروهی لیگ نخبگان در آخرین روزهای تابستان چیزی حدود سه ماه و نیم فاصله داریم. واقعیت اینکه زمان برنامه‌ریزی و نقشه ریختن برای موفقیت در این تورنمنت سپری شده و از حالا باید دنبال عملیاتی کردن نقشه‌هایی بود که می‌تواند هواداران پرسپولیس را برای کامیابی در این رقابت جدید و جذاب امیدوار نگه دارد. نقشه‌هایی که نمی‌دانیم اصلاً از سر مدیران و مالکان باشگاه پرسپولیس عبور کرده یا اصلاً به ذهن‌شان خطور نکرده و حواس‌شان نیست کجای راه قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی