خبری از خرید‌های پر سر و صدای غرب آسیا نیست

رونالدو در النصر می‌ماند؛ کاسترو در آستانه برکناری

محمدرضا رحیم پور
خبرنگار

بعد از شکست النصر مقابل الهلال، مدیران این باشگاه قصد برکناری لوئیس کاسترو، سرمربی پرتغالی خود را دارند. همچنین گیدو فینگا، مدیر اجرایی باشگاه النصر اعلام کرد که رونالدو، مرسول پارک را ترک نکرده و فصل آینده نیز در النصر خواهد بود. النصر به دنبال خرید کاسمیرو و واران نیز هست تا حضوری قدرتمند در آسیا داشته باشد.
 بازگشت نیمار برای کمک
در جشن قهرمانی الهلال نیمار قول داده است که به الهلال کمک کند تا در فصل بعد از مصدومیت با الهلال، جام‌های بیشتری کسب کند. این بازیکن برزیلی پس از اینکه در ماه اکتبر دچار مصدومیت شدید رباط صلیبی شد، این فصل را از دست داد. با اینکه الهلال بدون ستاره خود به خوبی از پس بازی‌های داخلی برآمد و با قهرمانی در لیگ برتر عربستان، جام پادشاهی و سوپرکاپ عربستان سه‌گانه داخلی را تکمیل کرد اما در رسیدن به قهرمانی آسیا ناکام ماند و الزعیم فصل آینده این هدف را دنبال می‌کند.
بازگشت فرمینو به لیگ قهرمانان
الاهلی دیگر تیم عربستانی با ترکیبی متشکل از کسیه، مریح دمیرال، مندی و بسیاری از ستارگان دیگر به لیگ قهرمانان بازگشته است. البته هنوز تیم‌های عربستانی برای فصل آینده وارد فاز نقل و انتقالات نشده‌اند و باید منتظر ماند و دید آیا تیم‌های عربستانی باز هم با هزینه‌های گزاف وارد نقل و انتقالات می‌شوند یا اینکه تنها بر حفظ ترکیب فعلی خود تأکید می‌کنند.
 
قطر در پی حضور قدرتمند
السد و الدحیل بعد از حذف در مرحله گروهی، خیلی زود دست به کار شدند. الدحیل با لویس آلبرتو، هافبک اسپانیایی لاتزیو به توافق رسیده و السد، موجیکا، ستاره جدید فوتبال پرتغال را جذب کرده است تا حضور قدرتمندی در لیگ نخبگان فصل آینده داشته باشد.
 
الوصل و پاختاکور؛ شگفتانه‌های نامعلوم
الوصل به لطف قهرمانی در لیگ امارات در این رقابت‌ها حاضر شده اما ترکیب این تیم، ستاره‌های نامی زیادی ندارد؛ پاختاکور هم به لطف ستاره‌های درخشان و جوان ازبک خود در پی حضوری قدرتمند در این رقابت‌هاست. هنوز تکلیف دو سهمیه دیگر منطقه غرب مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید چه تیم‌هایی رقبای نمایندگان ما خواهند بود. فرمت برگزاری مسابقات لیگ نخبگان به این شکل است که 24 تیم در مرحله گروهی از شرق (12 تیم) و از غرب (12 تیم) به صورت جداگانه مثل گذشته باهم رقابت می‌کنند. مسابقات گروهی به این شکل برگزار می‌شود که 12 تیم غرب در این مرحله 8 بازی با 8 تیم مختلف انجام می‌دهند و از این 12 تیم، 8 تیم به مرحله حذفی راه پیدا می‌کنند.  

جستجو
آرشیو تاریخی