کاپوچیانی با یک دست سه هندوانه برداشت

مانور تازه‌واردها در نبود ستاره‌ها

پریسا غفاری
خبر‌نگار
تیم ملی بسکتبال ایران از امروز تمریناتش را زیر نظر النی کاپوچیانی استارت می‌زند. هر چند النی کاپوچیانی سرمربی یونانی تیم ملی زنان این روزها سخت درگیر تمرینات تیم زیر 18 سال کشورمان است تا آنها را برای شرکت در رقابت‌های جوانان آسیا آماده کند و دستور تشکیل تیم ملی را هم با دعوت از نگین رسولى‌پور، آناهیس خداوردیان، ناهیده اسدى، نسرین فلاح، فائزه شهریارى، فرناز خدامرادى، فاطمه آقازادگان، شیدا شجاعى، آیدا ترابى، زینب غفارى، سمیه ثابت‌زاده، سمانه طغیانى، دلارام وکیلى، مهلا عابدى، کیمیا یزدیان طهرانى، شمیم نورى، ایلناز مظهرى و آیدا گل‌محمدى داده است. البته در این لیست جای نام‌هایی چون شادی عبدالوند، پریسا کرمی، معصومه اسماعیل‌زاده، هانیه یاری و... خالی است ولی با توجه به اینکه تیم ملی امسال رویداد رسمی ندارد و تنها قرار است در تورنمنت ویلیام جونز شرکت کند، کاش سرمربی تیم ملی نفرات بیشتری را دعوت می‌کرد تا بتواند نگاه کلی‌تری به بازیکنان حتی از دسته یک داشته باشد و افراد شاخص را برای سال بعد آماده کند.
فتانه ملک نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص نوع همکاری دوباره با النی کاپوچیانی و تمرکز او در سه رده سنی گفت: «نتیجه‌گیری از اولین دوره همکاری با کاپوچیانی به اندازه‌ای رضایتبخش بود که مجدد از او برای ادامه همکاری دعوت کردیم و توانستیم موافقت او را جلب کنیم.»
او با تأکید بر نظارت کاپوچیانی بر تمام رده‌های سنی، بیان کرد: «او با اینکه تیم جوانان را هدایت می‌کند، با بازگشت تیم ملی را به ویلیام جونز می‌برد. از آنجا هم که تیم زیر 16 سال نیز برای مسابقات ۲۰۲۵ آماده می‌شود، النی برای این تیم نیز برنامه‌های آماده‌سازی ارائه کرده و آنچه مسلم است در این دوره همکاری، بیشتر از سال گذشته از حضور او و برنامه‌هایش استفاده خواهیم کرد.»
او در مورد تغییرات کادر فنی هم گفت: «نیکا بیک لیک‌لی یک ماه و نیم است به عنوان مربی کنار تیم جوانان بوده و به همین دلیل کنار النی خواهد ماند. درخصوص زمانپور هم فصل گذشته در سوپرلیگ بسیار خوب کار کرد و از او خواستیم که کنار النی به کار ادامه دهد.»

جستجو
آرشیو تاریخی