نبی رضایی: انتخابی دو ماه مانده به المپیک منطقی نبود

فینالیست المپیک شوم، کلاهم را بالا می‌اندازم


محمد نبی رضایی که با طلا در ژاپن خود را به پاریس رساند، این روزها در تکاپوی المپیک است.
در حالی که خیلی‌ها کار قایقرانی را برای گرفتن مدال در المپیک سخت و نشدنی می‌دانند، او با مخالفت، معتقد است به شرط برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری درست، قایقرانان با ژن خوبشان می‌توانند به سر قایقرانی گل زده و از آب‌های المپیک مدال صید کنند.
 
بعد از سهمیه اوضاع چطور پیش می‌رود؟
بعد از گرفتن سهمیه، طبق آیین‌نامه فدراسیون باید برای تعیین قایقران اعزامی به المپیک، انتخابی برگزار می‌شد. این تست کمی زمان ما را گرفت و از تمرینات المپیک عقب انداخت. حالا امیدوارم در این 2 ماه مانده زحماتمان نتیجه داده و به آمادگی مطلوب برسیم.
بدون اردوی برون مرزی به المپیک می‌روی؟
طبق قول فدراسیون همین روزها برای اردو به روسیه می‌رویم. به این اردو نیاز داریم که دور از حاشیه، فقط پارو بزنیم.
منظورت از حاشیه چیست؟
بخاطر تستی که گفتم، بعد از کسب سهمیه نتوانستیم تمرین را برای حضور در المپیک شروع کنیم و کمی معطل شدیم. از طرفی مجبور به حفظ وزنم شدم تا در رکوردگیری دچار مشکل نشوم و حالا باید در این فرصت کوتاه وزن هم کم کنم. برگزاری چنین تستی برای کسی که خودش سهمیه گرفته، آن هم دوماه مانده به المپیک خیلی معقول و منطقی نیست اما طبق آیین‌نامه فدراسیون چاره‌ای نبود و تست باید برگزار می‌شد.
 نبود سرمربی بعد از بازی‌های آسیایی تا به امروز کنار تیم به ضرر قایقرانان نیست؟
از آنجایی که با هدایت پدروسنا در بازی‌های آسیایی نتیجه مطلوب نگرفتیم، سهرابیان قبول کرد تا با مربیان شخصی خودمان تمرین کنیم. علم مربیانمان در انتخابی المپیک به خوبی مشخص شد و من با هدایت ایمان‌ پورعزیز ظرف 4-5 ماه از چهارمی بازی‌های آسیایی به اولی در انتخابی المپیک رسیدم. یعنی با طلا، سهمیه المپیک را گرفتم و قهرمان بازی‌های آسیایی را پشت سر گذاشتم که نشان دهنده علم مربیان ما است.
 در المپیک چه هدفی داری؟
زمان زیادی تا شروع المپیک نمانده و حالا فقط باید تمرکز کنیم.
من با این حرف که نمی‌شود از قایقرانی انتظار مدال در المپیک را داشت، مخالفم. در مدت زمان یکی، دو ماه نمی‌شود کاری کرد اما با یک برنامه‌ریزی بلند مدت و سرمایه‌گذاری درست روی قایقرانان شاخص، می‌توانیم قایقرانی را در المپیک صاحب مدال کنیم چرا که ژن را در خودمان داریم مدال المپیک بگیریم.
برای المپیک پاریس هیچ پیش‌بینی ندارم و اگر بتوانم به فینال A برسم، کلاهم را بالا می‌اندازم.

جستجو
آرشیو تاریخی