سیاست‌های موفق نقل و انتقالاتی پرسپولیس

خریدهای گزیده‌تر، راهکارهای فزون‌تر


یکی از دلایل عمده‌ای که امسال به پرسپولیس کمک کرد در کورس قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور باقی بماند و در فاصله فقط دو روز تا پایان رقابت‌ها صدرنشین جدول باشد، تعدد خریدهای مفید و جدید چه در ایام «پیش‌فصل» و چه در نیم فصل بود. زمان‌هایی که سرخ‌های تهرانی مهره‌های تازه متعددی را استخدام کردند تا در روزهای سخت یک فصل طولانی کم نیاورند و همیشه مهره و نفر به حد کفایت برای پر کردن جای مصدومان و محرومان خود داشته باشند. از این طریق بود که پرسپولیس توانست ضایعات ناشی از مصدومیت شدید و طولانی مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی را که هر دو رباط صلیبی پاره کردند، به حداقل برساند و از آسیب دیدگی‌های چند هفته‌ای و گاه به گاه امثال گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی، سعید صادقی و سروش رفیعی هم چندان متضرر نشود و البته با این حقیقت هم کنار بیاید که اگرچه وحید امیری هنوز بازیکن بسیار خوبی است اما به سبب شکنندگی‌های فیزیکی‌اش در ۷۰ درصد اوقات قابل استفاده و گسیل به میدان نیست.
فایده جذب شهاب زاهدی و یاسین سلمانی در ایام «پیش‌فصل» و استخدام عیسی آل‌کثیر، عبدالکریم حسن قطری و اوستون اورونوف ازبکستانی در 
نیم فصل این بود که راه‌های بهتر و گزینه‌هایی بیشتر در اختیار مربیان پرسپولیس طی ایام برگزاری لیگ بیست و سوم باشد. از این طریق قرمزها هم می‌توانستند در هر دیداری جای مصدومان و ناآماده‌های خود را پر کنند و هم وسایل اجرای تاکتیک‌های مختلفی را که در دست اقدام دارند، در خدمت خود ببینند. آمدن سینا اسدبیگی موجب شد خط‌ هافبک پرسپولیس اضافه بر هفت مهره جور واجوری که از قبل در اختیار داشت، اهرم تازه‌ای را به خدمت بگیرد و هر موقع که تلاش‌های صادقی، ریگی و رفیعی برای ایجاد گشایش در لایه‌های دفاعی حریفان افاقه نمی‌کرد، با اعزام اسدبیگی به میدان، راه‌های تازه‌ای را در این زمینه بیازماید. آمدن آل‌کثیر و اورونوف جای خالی شهاب زاهدی را که فقط یک نیم فصل در جمع قرمزها دوام آورد و به لیگ ژاپن پیوست، به بهترین نحو پر کرد و با اینکه عده‌ای ایراد گرفتند تعداد ‌هافبک‌های «هم‌شکل» و «هم‌وظیفه» در پرسپولیس زیاد است اما نفرات مورد اشاره با ماجراجویی‌های خود چند بازی را شخصاً برای این تیم درآوردند. به واقع پرسپولیس در لیگ رو به پایان نان خریدهای متعدد و اغلب مفید خود را به بهترین شکل خورد و بابت آن اصلاً احساس ضرر نکرد و برعکس به بهره‌های متعددی رسید.
 

جستجو
آرشیو تاریخی