اصغر شرفی: به حال فوتبال خوزستان باید خون گریست

دلیل قشنگی لیگ امسال خوب بستن تیم‌ها است

  فائزه زمانی
خبر‌نگار
اصغر شرفی فوتبالیست سال‌های دور تیم ملی از جایگاهش در فوتبال ایران گلایه‌ها دارد و معتقد است به خاطر صداقتش او را از فوتبال کنار گذاشته‌اند.
او در شرایطی که فقط یک هفته به پایان لیگ برتر مانده است، صحبت‌ها و بیانیه‌های مربیان لیگ برتر را صحیح نمی‌داند و معتقد است تیمی که کنترل روانی بهتری داشته باشد، قهرمان لیگ امسال است.
 او درباره رفتار مربیان لیگ برتری در روزهای اخیر گفت: «روزهای پایانی لیگ خیلی حساس شده است، مربیان ما به جای اینکه حواس‌شان به کارهای فنی تیم و بازیکنان‌شان باشد در فکر این هستند که به این و آن چه بگویند. می‌بینیم که استقلال و پرسپولیس خیلی به هم نزدیک‌اند و اختلاف فقط یک امتیاز است؛ به نظرم در این برهه همه چیز به مسائل روانشناسی و کنترل روانی تیم‌ها برمی‌گردد. هرکسی که بتواند از نظر روانشناسی بهتر عمل کند، قهرمان است. من به صحبت‌های نکونام اصلاً گوش نکردم اما می‌دانم که همیشه اختلاف دارد. نصف فصل به بگومگوهای او با خطیر گذشت. فوتبال آبگوشت نیست که دائم نخود و لوبیا آن را کم و زیاد کنید. نصف این بازیکنان اگر پیراهن استقلال و پرسپولیس را نپوشند، بازیکن معمولی هستند.»
 شرفی لیگ امسال را قشنگ‌تر از سال‌های قبل دانست: «دلیل قشنگی لیگ امسال این است که تیم‌ها خوب بسته شد. همچنین بازیکنان خارجی واقعاً با کیفیت بودند. قبلاً بازیکنان خارجی بازی نمی‌کردند و پول‌شان را می‌گرفتند و می‌رفتند اما امسال بازیکنان خارجی لیگ برتر خیلی خوب کار کردند و مربیان جوان ما هم به خوبی از اینها بازی گرفتند اما مدیریت همه تیم‌ها ضعیف بود. در چنین شرایطی که باید حواس بازیکنان چه در رأس و چه در پایین جدول دنبال نتیجه بازی باشد، به فکر این هستند که قرارداد جدیدشان چه می‌شود.»
 در حالی که روز سه‌شنبه سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد، پرونده فساد با جدیت در حال پیگیری است، شرفی معتقد است این پرونده هم مثل پرونده‌های قبل به نتیجه نخواهد رسید: «با این اتفاقات آبرو و حیثیت فوتبال ایران رفته است. در فوتبال ایران هرکسی بیشتر خلاف کند، پست بهتری می‌گیرد. من از خدا می‌خواهم پیش‌بینی من غلط از آب در بیاید و متخلفان گرفتار شوند، متأسفانه فوتبال ما بیشتر گرفتار حاشیه است تا مسائل فنی و بازی‌های با کیفیت.»
 پیشکسوت فوتبال که از وضعیت موجود مدیریت فوتبال بشدت ناراحت است، می‌گوید: «من عاشق فوتبال ایران هستم اما جایگاهی در آن ندارم چون دروغ نمی‌گویم. من خیلی کارها را می‌توانم انجام دهم اما من را از فوتبال کنار گذاشته‌اند، نمی‌گویم حتماً باید مربی باشم و حتی می‌توانم سرپرست باشم. من با تیم برق شیراز پرسپولیس را در آزادی بردم که البته 5، 6 گل هم نزدیم. مقابل استقلال باختیم اما باخت‌مان هم مثل برد بود چون قرارداد یک بازیکن استقلال به اندازه کل بودجه تیم ما بود. یکی آمد بگوید که برق شیراز را چه کسی درست کرد؟»
او همچنین معتقد است حق تیم‌های خوزستانی به رغم پتانسیل زیاد، وضعیت کنونی در جدول نیست: «یک تیمی پیدا کنید که بازیکن خوزستانی نداشته باشد، آن وقت این اوضاع فوتبال خوزستان است. باید به حال فوتبال خوزستان خون گریه کرد، 3 تیم خوزستانی ما به رغم داشتن سرمربیان کاربلد در قعر جدول هستند. دلیلش هم این است که مدیریت این تیم‌ها را افراد نالایق برعهده دارند، کسانی که پایشان را روی شانه 5 نفر می‌گذارند و بالا می‌روند.»

جستجو
آرشیو تاریخی