با 40 سهمیه از دوره‌های قبل عقب نیستیم

هاشمی: با بودجه 1090 میلیاردی نگرانی نداریم

سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، بعد از جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور درجمع خبرنگاران خبرهای دست اول درباره کاروان ورزشی داد.
 هر چند به گفته خودش اصلی‌ترین موضوع جلسه بودجه بود: «اصلی‌ترین موضوع بودجه بود. با ابلاغ بودجه، اصلاحاتی در بودجه کمیته صورت گرفت. این موضوع بررسی شد، بودجه در حوزه عمرانی و جاری مبلغ 1090 میلیارد تومان است که 140 میلیارد برای عمرانی و مابقی برای هزینه‌های جاری خواهد بود.»
به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک بودجه فدراسیو‌ن‌ها رشد داشته: «سه رویداد بزرگ داریم. اصلی‌ترین آن المپیک است که نگرانی‌ و دغدغه‌ای برای سال‌جاری نخواهیم داشت. سهم فدراسیون‌ها در 6 شاخص بررسی شد و اعداد و ارقام را مدنظر قرار دادیم و سهم فدراسیون‌ها را منتشر می‌کنیم. این مسأله رشد خوبی داشته و حدوداً بین 15 تا 30 درصد اضافه کردیم. رویدادهای مرتبط با بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا را در دستور کار قرار داده و بخشی از بودجه را برای آن مدنظر قرار دادیم. یک عدد مدیریتی به هیأت اجرایی داده شد تا در صورت لزوم به فدراسیون‌ها پرداخت شود. انجمن‌ها و سبک‌هایی که فدراسیون نیستند، اما در بازی‌های داخل سالن و بازی‌های آسیایی حضور دارند را هم مدنظر قرار دادیم تا دچار مشکل نشوند.»
او تعداد سهمیه‌ها را همان 40 سهمیه دانست: «نکته دیگر لیست اعضای کاروان المپیک 2024 طبق سهمیه است. تا حالا 34 سهمیه داشته‌ایم که امیدواریم با یک نفر در تنیس روی میز به 35 برسد. البته در چند رشته دیگر شانس داریم و امیدواریم به 39 یا 40 سهمیه برسیم. 44 نفر به عنوان پشتیبان شامل اعضای کادر فنی، پزشک و... در لیست داریم تا آنها را در کنار ورزشکاران المپیک داشته باشیم. اگر 40 سهمیه بگیریم، بدانید که به لحاظ کیفی نسبت به دوره‌های قبل عقب نیستیم. پاداش پای سکوی بعضی کشورها مثل امریکا و انگلیس و فرانسه به اندازه ما نیست. شاید بعضی کشورهای عربی و آسیای میانه مثل ما باشد، البته اینها جدا از پاداش ریاست جمهوری و دولت است.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی