تسلیم نشو

بعد از تساوی مقابل نساجی قائمشهر استقلالی‌ها در اقداماتی عجیب دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا بردند و با مصاحبه‌های ناامید کننده استراتژی عجیبی را در پیش گرفتند. هرچند که یکی، دو روز قبل از تقابل با گل‌گهر سیرجان سیاست استقلالی‌ها تغییر کرد و شکل مصاحبه‌ها زمین تا آسمان متفاوت شد و سرمربی و تعدادی از بازیکنان اظهارات امیدوارکننده‌ای به زبان آوردند اما به هرحال آن صحبت‌هایی که بلافاصله بعد از تساوی مقابل نساجی به زبان آورده شد نشان داد استقلالی‌ها تا حد زیادی با از دست دادن صدر جدول قافیه را باخته‌اند.
استقلال اما روی کاغذ شانس بالایی برای رسیدن به جام قهرمانی دارد و چنانچه در دو بازی باقی مانده بدون توجه به نتیجه‌ای که پرسپولیس مقابل رقبای خود رقم خواهد زد به میدان بروند و کاری به حریف خود نداشته باشند، به احتمال زیاد می‌توانند دوباره طعم شیرین صدرنشینی و احتمالاً قهرمانی را در لیگ برتر بچشند. استقلال برای بازگشت به صدرجدول در درجه اول نیاز به کسب پیروزی مقابل رقبای خود در دو هفته باقی مانده دارد و اینکه پرسپولیس نیز در دو بازی آتی خود قطعاً امتیاز از دست بدهد. بسیاری از کارشناسان استقلالی براین باورند که پرسپولیس در بازی با شمس آذر به احتمال زیاد امتیاز از دست خواهد داد که اگر این تحلیل درست باشد، بعد از پایان 90 دقیقه این بازی ممکن است دوباره جای استقلال و پرسپولیس در جدول تغییر کند. این جابه‌جایی منوط به آن است که استقلال در ورزشگاه آزادی از سد گل‌گهر سیرجان بگذرد و با اقتدار مقابل رقیب خود بازی کند.
برتری استقلال مقابل رقیب خود چندان دور از ذهن نیست. گرچه گل‌گهر تیمی ناشناخته است که فراز و نشیب بسیاری در جدول دارد و قابل پیش‌بینی جلوه نمی‌کند اما استقلال از لحاظ نفری در شرایطی قرار دارد که یک سر و گردن از حریف خود بالاتر است و چنانچه بازی در شرایط عادی خود دنبال شود، شانس آبی‌ها برای بازگشت به صدرجدول کم نخواهد بود. به احتمال زیاد گل گهر برای انجام یک بازی محتاطانه و با هدف کسب یک امتیاز گام به ورزشگاه آزادی خواهد گذاشت و استقلال از همان دقایق آغازین با ارائه بازی هجومی به سمت دروازه حریف حرکت خواهد کرد. اگر استقلال زود به خواسته خود رسیده و دروازه حریف را باز کند، اوضاع به طرز قابل توجهی از لحاظ روحی و روانی به سود این تیم رقم خواهد خورد اما اگر در گلزنی ناکام باشد و موقعیت‌های خود را یکی بعد از دیگری از کف بدهد، استقلال آرام، آرام دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین گلزنی زودهنگام می‌تواند برای استقلال به مثابه یک استراتژی مناسب در راه عبور از حریف سرسخت خود باشد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی