تلاطم در کشتی منچسترسیتی

اگر گواردیولا برود...

بعد از هشت سال پرافتخار و باثبات، منچسترسیتی وارد ۱۲ ماه مبهم می‌شود. باخت در فینال جام حذفی مقابل منچستریونایتد نشان داد این دوران درخشان و فراموش نشدنی قرار نیست تا همیشه ادامه داشته باشد. سال بعد حدوداً این موقع، سیتی خود را برای جام جهانی باشگاه‌ها در امریکا آماده می‌کند اما باید خودشان را برای جدایی از پپ گواردیولا هم مهیا کنند که افتخارات زیادی را به شرق منچستر آورده است ضمن اینکه پرونده نقض ۱۱۵ مورد تخلف مالی نیز احتمالاً به نتیجه برسد؛ هرچند که سیتی هرگونه تخلفی را انکار می‌کند.
اما گواردیولا همواره گفته تیمش را ترک نمی‌کند مگر اینکه از اتهام تخلفات مالی تبرئه شود و بر حسب اتفاق قرارداد او نیز در تابستان آینده به پایان می‌رسد. وقتی گواردیولا در پاییز ۲۰۲۲ و در آستانه آغاز جام جهانی قطر قراردادش را تمدید کرد، احساس می‌شد این آخرین قرارداد او با سیتی خواهد بود هرچند مربی سابق بارسلونا هنوز هیچ چیز درباره اینکه بعد از ۹ سال از تیم جدا می‌شود، نگفته است؛ چیزی که باعث خوشحالی مالکان باشگاه سیتی است.
او هفته گذشته بعد از چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر که رکوردی بی‌سابقه بود، گفت نمی‌داند چیز دیگری در انگلیس مانده که برای بردنش انگیزه داشته باشد یا نه. البته او همین حرف را ۱۲ ماه پیش و بعد از بردن سه‌گانه هم زد.
خلدون المبارک رئیس باشگاه که رابطه نزدیکی با گواردیولا دارد، بدون شک تمام تلاش خود را برای حفظ این مربی انجام می‌دهد. اما نزدیکان مربی کاتالان می‌گویند او در پایان فصل 2025-2024 و به نتیجه رسیدن جام جهانی باشگاه‌ها از سیتی جدا می‌شود. این برای تیمی که در تابستان تغییرات زیادی خواهد داشت، کمی نگران‌کننده است. قبل از هر چیز باید ببینند کدام مربی می‌تواند جای کسی را پر کند که در هفت فصل اخیر شش‌بار قهرمان لیگ برتر شده است و ۹ جام دیگر نیز به دست آورده؟ و اینکه آیا بازیکنان جدید مایل هستند به سیتی بیایند با در نظر گرفتن اینکه گواردیولا بعد از یک فصل می‌رود و مربی دیگری جایش را می‌گیرد؟ از میچل مربی خیرونا، یولیان ناگلسمان که تا سال ۲۰۲۶ با تیم ملی آلمان قرارداد دارد، ژابی آلونسو و روبرتو دی‌زربی که مورد تحسین گواردیولا قرار دارد، به عنوان گزینه‌های جانشینی گواردیولا نام برده می‌شود.
 
بازیکنانی که در فکر جدایی هستند
چند بازیکن تیم در حال بررسی وضعیت خود هستند و شاید از تیم جدا شوند. احتمال رفتن کوین دبروینه و برناردو سیلوا وجود دارد مثل دو دروازه‌بان تیم، ادرسون و استفان اورتگا. کاپیتان کایل واکر و ماتئوس نونیز که انتقالش از ولورهمپتون موفق نبود نیز مورد علاقه تیم‌های عربستانی قرار گرفته‌اند. سیتی مثل هر تیم دیگری باید بازیکن بفروشد اگر می‌خواهد بودجه قابل توجهی در اختیار گواردیولا بگذارد. می‌توانند برخی مانند ژوائو کانسلو، کوین فیلیپس، یان کوتو و جیمز مک‌اتی را واگذار کنند. باید هافبک بخرند به‌خصوص اگر دبروینه و سیلوا بروند؛ تلاش برای جذب لوکاس پاکتا از وستهام هم فعلاً منتفی است چون با اتهام شرط‌بندی و تبانی مواجه شده است. برونو گیمارش، ستاره نیوکاسل هم مورد توجه است اما قیمت صدمیلیون پوندی او احتمالاً مشکل درست می‌کند. البته تکسیکی بگیریستاین مدیر فوتبال سیتی به گواردیولا اطمینان داده بیشتر تیم می‌خواهند بمانند.
جستجو
آرشیو تاریخی