سهمیه ما آنقدر که باید به چشم نیامد

نوروزی: این بار در پاریس تاریخ‌سازی می‌کنیم


زینب نوروزی بعد از سهمیه تاریخی که با مهسا جاور در روئینگ دونفره گرفته، می‌خواهد رؤیایش در آب‌های پاریس را دنبال کند. پارو زدن در المپیک آرزوی همیشگی قایقران ملی‌پوش روئینگ بوده که حالا رنگ واقعیت گرفته، اما او و هم‌تیمی‌اش می‌خواهند با درخشش در پاریس، جور دیگری در تاریخ قایقرانی ایران ماندگار شوند.
 
با استاندارد نبودن پیست آزادی نگران المپیک نیستی؟
این اولین اردو بعد از سهمیه است و 20 خرداد برای برگزاری اردوی برون‌مرزی به روسیه می‌رویم و تقریباً تا 10-15 روز قبل از المپیک در آنجا پارو می‌زنیم.
در دریاچه آزادی هم مشکلی نداریم اما با توجه به اینکه استاندارد نیست، بهتر بود تمریناتمان را در مسافت بلند پیگیری کنیم.
60 روز مانده به المپیک فضای ورزش کشور المپیکی است؟
کاروان ایران واقعاً کاروان کیفی و خوبی است و فضای خوبی حاکم است. قایقرانی هم که این‌سری ترکاند و در اتفاقی تاریخی با 4 نماینده در المپیک حضور خواهیم داشت و امیدوارم این تاریخ‌سازی در پاریس هم ادامه‌دار باشد.
بعد از گرفتن سهمیه، نگاه‌ها ویژه‌تر شد؟
تاریخ‌سازی و سهمیه ما خیلی بازتاب نداشت و آنقدر که باید دیده نشد اما امیدوارم در این دو ماه شرایط بهتر شده و از نظر مالی بیشتر تأمین شویم تا با دغدغه کمتری پارو بزنیم.
منظورت از تاریخ‌سازی در المپیک چیست؟
حضور در المپیک آرزوی بچگی‌ام بود. المپیک همیشه برای من یک رؤیا بود که حالا به واقعیت تبدیل شده است. حس و حال لحظه‌ای که متوجه شدیم سهمیه را گرفتیم، اصلاً قابل توصیف نیست. برای گرفتن این سهمیه خیلی زحمت کشیدیم و هنوز که هنوز است، حس و حال عجیبی داریم. دوست داشتیم این اولین به نام ما ثبت شود که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و حالا می‌خواهیم این بار در المپیک تاریخ‌سازی کنیم. واقعیت این است که ما با گرفتن مدال المپیک خیلی فاصله داریم ولی دوست دارم اتفاقی را رقم بزنیم که تا حالا برای قایقرانی نیفتاده است. امیدوارم بتوانیم نتیجه‌ای برازنده ایران داشته باشیم و در آب‌های پاریس تاریخ‌سازی کنیم.
 

جستجو
آرشیو تاریخی