قول کسب سهمیه نمی دهم

علیپور: به بی‌امکاناتی می‌بازیم


 رضا علیپور که در دنیا او را با نام یوسین‌بولت سنگنوردی می‌شناسند، همیشه ورزش ایران را با رکوردها و مدال‌هایش سورپرایز کرده است. در شرایطی که به گفته خودش امکانات سنگنوردی ایران در حد آسیا هم نیست او طلا را از قله دیواره بازی‌های آسیایی هانگژو به پایین کشید و حالا با همین امکانات، می‌خواهد سهمیه المپیک بگیرد تا این بار فاتح دیواره‌های پاریس باشد.

از عملکردت در مرحله اول انتخابی المپیک راضی بودی؟
نفر اول تا ششم رنکینگ فدراسیون جهانی در مجموع دو مسابقه چین و بوداپست سهمیه المپیک می‌گیرند.
هر کشوری فقط می‌تواند 2 سهمیه بگیرد و از آنجایی که کشورهایی مثل چین و اندونزی یک سهمیه گرفته‌اند، شانس من برای سهمیه بیشتر می‌شود.
در چین با زمان 5 دقیقه و 4 صدم ثانیه ششم شدم اما راضی نیستم، اصولاً من از هیچ چیزی راضی نیستم.
بعد از طلای ارزشمند بازی‌های آسیایی نگاه‌ها به سنگنوردی تغییر نکرد؟
ما اگر می‌بازیم و نتایج دلخواه را نمی‌گیریم به بی‌امکاناتی می‌بازیم. متأسفانه تجهیزات ما اصلاً قابل قیاس با رقبا نبوده  حتی در حد آسیا هم نیست و فقط برای حضور در مسابقات کشوری خوب است. امکانات ما در حدی است که فقط یک دیواره نیمه‌کاره داریم که امیدوارم هرچه سریع‌تر تکمیل شود تا بتوانیم در شرایط بهتری تمرین کنیم.
قبلاً با اطمینان بیشتری از مدال المپیک صحبت می‌کردی، حالا با این شرایط چقدر گرفتن سهمیه و موفقیت در پاریس را شدنی می‌دانی؟
شرایط سخت است و همه دنبال سهمیه هستند. درحال حاضر فقط تمرکزم روی مرحله دوم انتخابی المپیک است که در بوداپست برگزار می‌شود. نمی‌توانم از حالا قولی بابت سهمیه یا مدال بدهم و مرحله به مرحله تا مدال المپیک پیش می‌روم. من تمام تلاشم را می‌کنم اما هیچ قولی به هیچ کسی نمی‌دهم. فقط به خاطر مردم پا به مسابقات می‌گذارم و مدال‌ها و افتخاراتم فقط برای مردم است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی