۱۴مدال ایران در پارادوومیدانی جهان

هشدار در آستانه پارالمپیک

یازدهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان که به میزبانی شهر کوبه در کشور ژاپن آغاز شده بود، دیروز به پایان رسید. در این رقابت‌ها ۱۰۷۳ ورزشکار از ۱۰۴ کشور دنیا حضور داشتند و طی ۹ روز با هم مسابقه دادند.
 کاروان ایران در این دوره موفق به کسب ۴ طلا، ۵ نقره و ۵ برنز شد و در رده دوازدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.
 این درحالی بود که تیم ایران در دوره قبلی که سال گذشته به میزبانی فرانسه و در شهر پاریس برگزار شد، با ۴ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز در رده چهاردهم ایستاد. 
حضور ایران و مدال‌آوری ملی‌پوشان درحالی بود که تعداد مدال‌ها می‌توانست بیش از این باشد. رشید مسجدی که دوره قبل طلا گرفته بود و امید قهرمانی در پاریس هم بود، روز ۲۰ اردیبهشت درگذشت. ضمن اینکه حامد امیری و امان‌الله پاپی نیز که مدال نقره گرفته بودند، مدال‌هایشان را به دلیل اعتراض حریفان از دست دادند. این موضوعی بود که در دوره قبلی نیز برای این دو نفر رخ داد. تکرار این اتفاق اصلاً نمی‌تواند برای پارادوومیدانی ایران در آستانه اعزام به پارالمپیک خوب باشد.
 یاسین خسروی، سعید افروز، هاجر صفرزاده و امیرحسین علیپور مدال طلا را به دست آوردند. علی‌اصغر جوانمردی ، صادق بیت‌سیاح،  مهدی اولاد، علی پیروج و هاشمیه متقیان مدال نقره و علیرضا مختاری، سامان پاکباز، سجاد نیک‌پرست، الهام صالحی و مهدی اولاد هم مدال برنز را به دست آوردند. 
جستجو
آرشیو تاریخی