حامد امیری: قهرمانی جهان با من سازگار نیست

در هتل فهمیدم مدالم را پس گرفتند

قصه قهرمانی جهان پاریس سال قبل، دوباره برای حامد امیری در ژاپن، تکرار شد. امیری که سال قبل در جهانی پاریس با تصمیم هیأت ژوری به دردسر افتاده بود، در قهرمانی جهان امسال هم با رأی هیأت ژوری، مدال طلای پرتاب وزنه‌اش را پس داد. تصمیمی که با واکنش حامد امیری هم روبه‌رو شد: «همین رکوردی که در ژاپن داشتم در پاریس حتماً طلا است اما هیأت ژوری تصمیم داورانش را گردن نگرفت.»

محسن وظیفه
خبر‌نگار
بازهم در مسابقات جهانی دچار مشکل شدی.
ظاهراً قهرمانی جهان با من سازگار نیست. خیلی تصمیم دردناکی بود. 
من قبل از شروع مسابقه 4 پرتاب آزمایشی داشتم که بعد از هر پرتابم داوران گفتند، پرتابم درست است، داوران برای هر 6 پرتاب اصلی‌ام هم پرچم سفید زدند.
ولی بعد هیأت ژوری ورود کرد؟
اول سر 2 متر و 56 ورود کردند و طلا را نقره کردند. بعد که هتل رفتم، شنیدم هیأت ژوری هر 6 پرتاب را رد کرده است.
اعتراض نکردی؟
به تصمیم هیأت ژوری نمی‌توانیم اعتراض کنیم.
این‌که خیلی سخت است. 6 پرتاب انجام بدهی و بعد، هر 6 پرتاب خطا اعلام شود؟
هیأت ژوری تصمیمی که داور گرفته بود را گردن نگرفت. همین پرتابم طلای پارالمپیک است. با نفر دوم نزدیک به 60 سانتیمتر فاصله داشتم اما هیأت ژوری تمام آنها را رد کرد. اگر خطا کرده بودم باید داوران این خطا را می‌دیدند اما آنها تأیید کردند.
دلیل این تصمیم چه بود؟
گفتند دستم زیاد باز شده بود.
فکر می‌کنی ایراد کار کجا بود؟
واقعاً نمی‌دانم. چون سهمیه پارالمپیک را نداشتم، کمیته پارا از من حمایت نمی‌کرد و یکسال بدون مربی تمرین کردم، در بدنسازی خودم بلد کار هستم و مشکلی از بابت بدنسازی ندارم اما چون مربی نداشتم خودم را در آیینه نمی‌دیدم و همین باعث شده بود تا اگر پرتاب خطا هم داشتم، متوجه نشوم.
با این وضعیت باید نگران پارالمپیک هم بود.
با برگشت از جهانی برای پارالمپیک با مربی کار می‌کنم تا خوب آماده شوم. واقعیت این است که از خودم راضی نیستم. من وقتی خرم‌آباد تمرین می‌کردم بارها نزدیک به 13 متر پرتاب ‌کردم اما در ژاپن تنها یکبار توانستم 12 متر و 56 سانتیمتر پرتاب کنم. 10 تا طلا هم می‌گرفتم راضی نبودم.
جستجو
آرشیو تاریخی