کیومرث هاشمی: ایران در 10 رشته ورزشی بریکس شرکت می‌کند

وزیر ورزش و جوانان در بازگشت از قزاقستان، اهداف و دستاوردهای خود را از حضور در اجلاس وزرای ورزش کشورهای عضو پیمان شانگهای و ملاقات با همتایان خود تشریح کرد.
 کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با یک رسانه قزاقستانی درباره نشست وزرای ورزش شانگهای گفت: «به طور کلی فعال شدن ورزش در چهارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای را یک فرصت مناسب برای تبادلات فرهنگی، رشد و ارتقای ورزش‌های نخبگان و توسعه ورزش‌های بومی و ملی کشورها می‌دانیم و برای آن برنامه‌ریزی بلندمدت و مناسب داریم تا به تدریج آن را گسترده کنیم.»
 هاشمی ادامه داد: «در این اجلاس پیشنهاد برگزاری مسابقات فوتسال بین کشورهای عضو و میزبانی اجلاس وزرای ورزش در سال ۲۰۲۶ را ارائه کردیم. ضمن اینکه با همکاری روسیه پیشنهاد تشکیل انجمن ورزشی کشورهای عضو را هم داشتیم و از آن حمایت می‌کنیم. برای جلسات بعدی و پس از تشکیل انجمن، پیشنهادات بیشتری در زمینه برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های دیگر را دنبال می‌کنیم.»
 وزیر ورزش با اشاره به دیدارهای خود با وزرای ورزش کشورهای مختلف، گفت: «در این جلسه برای شرکت ایران در ۱۰ رشته ورزشی در مسابقات بریکس توافق کردیم و متقابلاً روس‌ها در مسابقات مشترک در ایران حاضر می‌شوند و برای موفقیت ورزش در سازمان همکاری‌های شانگهای بویژه تشکیل انجمن ورزشی در این سازمان توافق نظر داریم.»
جستجو
آرشیو تاریخی