شهید جمهور در خدمت ورزش

جواد حسینی
خبرنگار
 نگاه ویژه دولت سیزدهم به مقوله ورزش و رویکرد حمایتی آقای رئیس جمهور به حل مشکلات موجود در عرصه ورزش باعث شد تا در دوره مدیریت آیت‌الله رئیسی در قوه مجریه اتفاقات بزرگی در این حوزه رخ دهد. مرور کارنامه ورزشی دولت سیزدهم بیانگر این حقیقت است که برای رئیس‌جمهور، ورزش نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌ای در جامعه داشت. به همین علت در هزار روز فعالیت آیت‌الله رئیسی در قامت رئیس‌جمهور اتفاقات بسیار مهمی برای ورزش ایران رخ داد که تا سال‌ها می‌توان از آنها به نیکی یاد کرد.
حمایت دولت سیزدهم از ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال و ایجاد بسترهای مناسب برای حضور زنان و دختران در استادیوم‌های فوتبال از جمله اتفاقات مهم و تأثیرگذار بود که به همت شهید خدمت رقم خورد، اتفاقی که در دولت‌های قبل وعده آن داده شده بود اما شهید سید ابراهیم رئیسی با تحقق آن توانست قفل ورزشگاه‌ها را به روی مادران و دختران ایران زمین باز کند. 
تحقق وعده خصوصی‌سازی دو باشگاه بزرگ پایتخت و جدایی آنها از بدنه دولت و واگذاری به بخش خصوصی یکی از تصمیمات تعیین‌کننده دولت سیزدهم بود که با حمایت آقای رئیس‌جمهور و پیگیری ویژه وزارت ورزش و جوانان رقم خورد تا پس از سال‌ها چشم انتظاری سرانجام این دو مجموعه بزرگ به بخش خصوصی واگذار شود تا محدودیت‌های قانونی برای آنها برطرف شود و هیچ خطری منافع این دو باشگاه را که جزو سرمایه اجتماعی به شمار می‌آید در مراجع بین‌المللی تهدید نکند. اگر امروز استقلال و پرسپولیس با خیالی آسوده خود را برای حضور در لیگ نخبگان آسیا آماده می‌کنند قطعاً حمایت‌های ویژه آقای رئیس‌جمهور در ایجاد چنین فضایی غیرقابل انکار خواهد بود.
تأکید همیشگی آیت‌الله رئیسی در حمایت از ورزشکاران بویژه زنان ورزشکار شاخصه ویژه او در طول سال‌های خدمتش در مناصب مختلف بوده است. به همین خاطر از نگاه ورزشکاران فقدان شهید خدمت اتفاقی تلخ و غیر قابل هضم است. شهید رئیسی در دوران حضورش در تولیت آستان قدس رضوی نیز نگاه مؤثر و تعیین‌کننده به مقوله ورزش داشت تا جایی که در آیین آغاز به کار ورزشگاه مدرن و بزرگ امام رضا(ع)، ایجاد دیپلماسی ورزشی در مجامع بین‌المللی برای معرفی منش‌های پهلوانی را یکی از فاکتورهای مهم این حوزه عنوان کرد و به مدیران ورزش کشور توصیه کرد به دنیا نشان دهند اخلاق‌مداری سرلوحه ورزش ایران زمین است.
مرور اظهارات چهره‌های شناخته شده ورزش و قهرمانان کشور درباره جایگاه شهید جمهور نشان می‌دهد، این ضایعه تلخ شوک بزرگی به جامعه ورزش وارد کرده که به راحتی نمی‌توان آن را هضم کرد اما قطعاً بدنه دولت و مدیران اجرایی ورزش کشور با تداوم راه شهید خدمت و توجه به مسائل مهم ورزش ایران بستر مناسب را برای خلق موفقیت‌های جدید درعرصه‌های مختلف بین‌المللی فراهم می‌آورند تا همچنان پرچم افتخارآفرینی ورزش ایران در میادین بزرگ جهان به اهتزاز در بیاید.
 
جستجو
آرشیو تاریخی