رئیس‌جمهور مردمی و اعتماد به مدیران ورزشی

خبر شهادت غم‌انگیز رئیس‌جمهور مردمی و سیدمحرومان، آحاد ملت ایران و جامعه ورزش کشور را در شوک و تأثر عمیق فرو برد.
در عرصه ورزشی نوع نگاه خاص آیت‌الله رئیسی به مقوله ورزش و اهمیت ورزش قهرمانی و موفقیت در میادین بین‌المللی و جهانی در ایجاد نشاط و امید در جامعه جوان و پویای کشور، افق جدیدی پیش روی دست‌اندرکاران و متولیان امور، هم در حوزه ورزش و هم در بحث اختصاص بودجه مکفی و آبرومند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور گشود؛ همان‌طور که دکتر رئیسی همین چند روز پیش در جمع انبوه مدال‌آوران و قهرمانان پرتلاش میهن عنوان کرد: کسب هزار مدال جهانی و بین‌المللی در رقابت‌های چند سال اخیر مایه افتخار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران شد.
توجه ویژه و پشتیبانی همه‌جانبه از جوانان مستعد در امر ورزش قهرمانی توسط دولت سیزدهم به گونه‌ای بود که برای اولین بار به فاصله کوتاه کمتر از یک‌ سال، دوبار مراسم تقدیر و تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران کشور در این دولت برگزار شد و بلافاصله هدایای ارزنده ورزشکاران نخبه به آنها اهدا شد تا در مسیر قهرمانی به بهترین شکل ممکن در خدمت تیم‌های ملی باشند. در این میان سهم زنان و دختران سرزمین پهناور ایران از این جوایز چشمگیر بود و انگیزه‌ای فوق‌العاده برای جذب زنان بااستعداد ایرانی به ورزش قهرمانی تلقی شد.
نکته حائز اهمیت دیگر در دوران ریاست‌جمهوری سیدالشهدای خدمت کشور اینکه آیت‌الله رئیسی نخستین رئیس قوه مجریه بود که در دولتش از دو فرد با سابقه روشن ورزشی به عنوان وزیر ورزش استفاده کرد. ابتدا حمید سجادی قهرمان نام‌آشنای دوومیدانی آسیا عهده‌دار وزارت ورزش و جوانان شد و سپس به دلیل نیاز ایشان به درمان، کیومرث هاشمی که سابقه حدوداً سی‌ساله در مدیریت ورزش کشور از پایین‌ترین رده تا معاونت ورزش قهرمانی را داشت، به ساختمان سئول راه یافت‌؛ انتخابی که در دولت‌های گذشته همواره با برگزیدن افراد سیاسی یا اقتصادی با انتقاد اهالی و دلسوزان حوزه ورزش روبه‌رو می‌شد اما در دولت سیزدهم با تدبیر آقای رئیسی، مدیریت کلان ورزش به افرادی سپرده شد که موی‌شان را در ورزش سفید کرده بودند‌.
یادگار دیگری که از سیدمحرومان و رئیس‌جمهور مردمی برای جامعه جوان و آینده‌ساز کشور باقی مانده، اهتمام ویژه ایشان برای انجام مقدمات احداث و مطالعه گسترده، اقدامات امکان‌سنجی و مکان‌یابی ورزشگاه بزرگ پایتخت است که ان‌شاءالله با همت جهادی وزارت ورزش، سازمان برنامه و بودجه و سایر وزارتخانه‌ها در اسرع وقت عملیات احداثش آغاز می‌شود تا به جوانان و ورزشکاران کلان‌شهر تهران خدمت‌رسانی کند. این استادیوم ضمن اینکه براساس طرح‌های اولیه جزو زیباترین ورزشگاه‌های کشور خواهد شد، با کار شبانه‌روزی و جهادی توسط هیأت دولت در مدت چهار سال به بهترین شکل ممکن، کمبود سرانه ورزشی استان تهران با بیش از ۱۴ میلیون جمعیت را تا حدود زیادی برطرف می‌سازد. پیشنهاد می‌شود با توجه به خدمات شایسته رئیس جمهور فقید، نام این مجموعه را به عنوان آیت‌الله رئیسی نامگذاری کنند. 
آیت‌الله رئیسی در هزار روز خدمت شبانه‌روزی در منصب ریاست قوه مجریه به مشکلات و مسائل جوانان با نگاهی دلسوزانه و خاص می‌نگریست. همچنین به حوزه ورزش به عنوان پشتوانه نشاط‌آفرینی و امیدبخشی جامعه جوان کشور به طور ویژه اهمیت و ضریب می‌داد و با پیگیری مستمر، موانع موجود بر سر راه توسعه ورزش و افزایش بودجه قابل توجه آن را برطرف می‌ساخت. 
قهرمانان بنام و مدال‌آوران افتخارآفرین کشور هیچ‌گاه تفقد و حمایت‌های همه‌جانبه شهید آیت‌الله رئیسی از ورزش و قهرمانان را فراموش نخواهند کرد و جامعه ورزش یاد و خاطره ایشان را همواره زنده نگه خواهد داشت؛ روحشان شاد و همنشین شهدا باشد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی