سقوط تیم ملی تکواندوی دختران از بام آسیا

کریمی: این باخت برای کیانی نعمت است

فائزه زمانی
خبر‌نگار

تیم ملی تکواندوی دختران در آسمان ویتنام یک ستاره هم نداشت. دختران تکواندوکار که دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا با 3 طلا، 2 نقره و یک برنز بر بام قاره کهن ایستاده بودند، این بار با یک نقره و یک برنز فرسنگ‌ها دور‌تر از بام آسیا، شیاپ‌چانگ ویتنام را ترک کردند. ناهید کیانی تکواندوکار المپیکی تیم ملی که با نتایج درخشان اخیرش همه را به مدالش در المپیک پاریس امیدوار کرده است، درعین ناباوری بعد از یک دور استراحت مقابل حریف تایلندی باخت تا وداعی زودهنگام با مدال آسیا داشته باشد. در چنین شرایطی یکی از مربیان شاخص که تمایلی به فاش شدن نامش نداشت، معتقد است میدان المپیک فرق دارد و نمی‌شود با حذف کیانی در شیاپ‌چانگ قهرمانی آسیا، از مدال او در المپیک ناامید بود. به گفته او شاید تنها ایرادی که بشود در این مقطع به کادرفنی گرفت، این است که کیانی نباید در یک وزن پایین‌تر از وزنی که در المپیک به میدان می‌رود مسابقه می‌داد و از آنجایی که حریفان کیانی همه قدبلند هستند، باید ناهید را در همان وزن 57 منفی کیلوگرم به میدان می‌فرستادند.
از طرفی دیگر مرتضی کریمی پیشکسوت تکواندو این باخت را نعمتی بزرگ برای کیانی می‌داند تا قبل از المپیک به خود بیاید.
 همچنین کریمی درباره نتایج تیم دختران گفت: «نتایج تیم ملی دختران در شأن تکواندوی ایران نیست. دختران‌مان می‌توانستند بهتر کار کنند و انتظار جامعه تکواندو هم از آنها بیشتر بود، کادرفنی و فدراسیون باید جوابگو باشند.
ما الان با 2 نگرش طرف هستیم؛ اینکه تکواندوکاران برای المپیک آماده می‌شوند یا برای مسابقات قهرمانی آسیا؟ فکر می‌کنم کادرفنی نتوانسته این دو موضوع را از هم تفکیک کند که کیانی و نعمت‌زاده 2 المپیکی ما به راحتی باختند.
بازیکن درسال فقط یکبار به نقطه اوج خود می‌رسد، ملی‌پوشان الان باید مشغول تمرینات بدنسازی و فنی خود باشند و نیازی نبود به اوج خود رسیده و در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند. فکر می‌کنم دختران‌مان تمرینات سنگینی داشته‌اند که نتوانستند در قهرمانی آسیا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.»
 او حذف کیانی از مسابقات قهرمانی آسیا را اتفاقی بجا دانست: «باخت همیشه هم بد نیست و در یک میدان‌هایی برای ورزشکار خوب است. این باخت برای کیانی نعمتی بود که اگر مدال المپیک می‌خواهد موضوع را جدی‌تر بگیرد.
کیانی اخیراً در مسابقات زیادی شرکت کرده و الان دوران آماده‌سازی خود برای المپیک را طی می‌کند. او هنوز زمان دارد و با پتانسیلی که از او سراغ دارم، اگر کادرفنی بتواند از نظر فنی و روانی روی او کار کند، می‌تواند در المپیک این نتیجه را جبران کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی