شافعی: به خدابنده‌لو شرح وظایف بدهند

خط هافبک پرسپولیس ضرب آهنگ خوبی ندارد


محمود شافعی، هافبک اسبق پرسپولیس که سابقه پنج فصل حضور در این تیم را دارد به نکته جالب توجهی اشاره کرده و می‌گوید: پنج فصل در پرسپولیس حضور داشتم و با مربیانی مانند استانکو، مت کوویچ و درخشان کار کردم و در این سال‌ها قهرمانی‌های متعددی کسب کرده‌ام و با تجربه‌ای که در پرسپولیس در مدت زمان حضورم داشتم باید بگویم که هر گاه این تیم به لحاظ جدولی تحت فشار بوده و شرایط قهرمانی‌اش سخت‌تر بوده بهتر جنگیده و قهرمان شده به همین دلیل با توجه به تجربه خودم باز هم به پرسپولیس و موفقیتش خوشبینم.
هافبک اسبق پرسپولیس در ادامه افزود: خط هافبک پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد اما به نظرم این خط انسجام لازم را ندارد. ضرب‌آهنگ هر تیمی به توان بالای هافبک‌های این تیم بازمی گردد در حالی که ما این نکته را با نوسان در پرسپولیس شاهدیم. در این بین بهتر است جدا از سروش، بازیکنی مثل خدابنده‌لو از قوطی تاکتیکی درآمده و با دادن شرح وظیفه با توجیه کردن و توان فنی‌اش از او بیشتر و بهتر بازی بگیرند. سروش و ریگی هم باید تعیین‌کننده‌تر بازی کنند و کیفیت بازی تیم‌شان را ارتقا بدهند تا تیم شاداب‌تر و مقتدرتر بازی کرده و از ضرباهنگ بهتری 
برخوردار شود.
شافعی در خصوص اوسمار هم می‌گوید: اوسمار جزو مربیانی بوده که در همین مدت زمان حضورش در فوتبال ایران و پرسپولیس به سهم خودش تأثیر‌گذار بوده دقیقاً مانند خمس و چند مربی دیگر که تأثیر خوبی در فوتبال ما داشتند اما در پرسپولیس به نظرم باید دستیاران قوی‌تری به لحاظ کاریزما و موارد فنی داشته باشد تا برای فصل آتی بیشتر بتوانند به او کمک کنند. قبلاً مربیانی مثل کریم باقری یا مطهری در پرسپولیس دستیاربودند از این رو باید برای اینکه نتیجه کار اوسمار بیشتر نتیجه بدهد باید مربیانی از این دست را به پرسپولیس آورد تا به مربی برزیلی مدد بدهند و به او کمک کنند.
هافبک اسبق پرسپولیس در رابطه با نگاه عامیانه‌ای که در خصوص بازی مقابل شمس آذر وجود دارد نیز گفت: سعید دقیقی تیمی جوان و دونده را در اختیار دارد اما با وجود این پرسپولیس ثابت کرده در بازی‌های خارج از خانه راحت‌تر کار کرده و نتیجه می‌گیرد به همین دلیل شمس آذر نمی‌تواند سد راه پرسپولیس شود. به نظرم اگر بازیکنان پرسپولیس در حد خودشان ظاهر شوند این تیم می‌تواند بهترین نتیجه را بگیرد چه بسا که دیدیم پرسپولیس ده نفره هم نساجی را شکست داد. از طرفی قرعه استقلال هم اصلاً راحت نیست و این تیم مقابل نساجی که خطر سقوط دارد اصلاً بازی آسانی ندارد. گل گهر هم با برد پر گلی که مقابل هوادار کسب کرد شرایط خیلی خوبی دارد و به نوعی احیا شده و اصلاً حریف آسانی برای استقلال نیست. پیکانی که خودش خطر سقوط دارد هم در هفته پایانی حریف خیلی سرسختی برای استقلال خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی