شاهکارهای گواردیولا تمام شدنی نیست

این سیتی قهرمان می‌شود

منچسترسیتی نشانی از استرس نداشت و با چهار گل فولام را درهم شکست. تیم پپ گواردیولا با یک بازی دقیق و برنامه‌ریزی شده به آسانی در لندن به پیروزی رسید، یوشکو گواردیول گل اول و سوم را زد، فیل فودن گل دوم را به ثمر رساند و خولین آلوارس از روی نقطه پنالتی گل آخر را وارد دروازه میزبان کرد.
 
برتری کامل
قبل از بازی صحبت‌هایی درباره بادبادک هواکردن بازیکنان فولام در تمرین شد و اینکه آنها انگیزه‌ای برای مقاومت مقابل سیتی ندارند، این برای هواداران آرسنال آزاردهنده بود. مارکو سیلوا مربی فولام در کنفرانس خبری قبل از بازی واکنش تندی به این ادعا نشان داد و دقایق ابتدایی بازی هم حرف‌های او را ثابت کرد. این مرحله البته خیلی طول نکشید و سیتی ریتمش را پیدا کرد و کنترل کاملی بر بازی به دست آورد. با گل اول سیتی هواداران آرسنال ناامید شدند و در تمام نیمه اول فولام حتی یک تلاش برای گلزنی روی دروازه سیتی انجام نداد.

گلزن جدید
یوشکو گواردیول را به عنوان گلزن نیاوردند، تابستان گذشته مدافع تیم ملی کرواسی با 77 میلیون پوند از لایپزیگ آمد و با سرعت در باشگاه جدید پیشرفت کرد. خیلی‌ها تعجب کردند که در سمت چپ جا افتاده اما این شاهکار گواردیولا بود. 
نخستین گل گواردیول با سیتی یک ماه قبل در تساوی 3 بر 3 مقابل رئال مادرید رقم خورد اما او در هفت بازی آخرش پنج گل زده و یک پاس گل داده. گل اول این بازی را با اعتماد به نفس بالا زد و گل دوم تحسین منتقدان را 
برانگیخت.

استاد پاس
این بازی‌ها فن کار کوین دبروینه است. ستاره بلژیکی بیشتر فصل را به خاطر مصدومیت از دست داده اما در 16 بازی لیگ 9 پاس گل داده. هوش جاگیری، ارتباط با هم‌تیمی‌ها و توانایی ارسال پاس‌های دقیق او بی‌نظیر است. او در نیمه اول چهار موقعیت ایجاد کرد در حالی که همه بازیکنان درون زمین روی هم سه موقعیت ایجاد کردند. دبروینه 111 پاس گل در لیگ برتر داده، به اندازه سسک فابرگاس، آن هم در 258 بازی. رایان گیگز با 162 پاس گل در این رقابت‌ها تنها کسی است که از او بالاتر قرار می‌گیرد. سیتی به قهرمانی نزدیک است آن هم در فصلی که در کلین‌شیت چندان موفق نبوده و مؤثرترین بازیکنش را در اختیار نداشته، این نشانه قدرت تیم گواردیولا است.

فودن روی خط آتش
25 گل در این فصل، 12 تا در 12 بازی آخر لیگ برتر. فودن روی خط آتش است و در حال حاضر توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسد. او بهترین فصل خود را پشت‌سر می‌گذارد و گواردیولا به خاطر پیشرفت او شایسته تمجید است. نگرانی‌هایی وجود داشت درباره اینکه فودن در تیمی که دبروینه در آن است، نمی‌تواند جایی پیدا کند چون هر دو در پست آزاد پشت‌سر مهاجم بازی می‌کنند اما هر دو درخشیده‌اند چون برناردو سیلوای از خودگذشته سمت راست را در اختیار دارد و در عوض، جک گریلیش و ژرمی دوکو در این سیستم قربانی شده‌اند. در آستانه یورو 2024، هواداران انگلیس به این فکر می‌کنند که گرت ساوت‌گیت چطور از فودن استفاده می‌کند. با این فرم باید پست شماره 10 را به فودن سپرد اما جود بلینگام در حرکت از وسط زمین به سمت محوطه جریمه نظیر ندارد. این مشکل دلپذیری است.
جستجو
آرشیو تاریخی