اسطوره انگلیس خشم BBC را به جان خرید

لینکر: برای بچه‌های غزه گریه می‌کنم

 گری لینکر وقتی صحبت از شرایط بحرانی غزه می‌شود، بغض گلویش را می‌گیرد و می‌گوید این بدترین چیزی است که در تمام عمرش دیده. مجری برنامه «بازی روز» مرتباً از بحران انسانی غزه صحبت می‌کند، جایی که نیروهای اسرائیلی با وجود اعلام آتش بس از سوی سازمان‌های بین‌المللی به حملات خود ادامه می‌دهند. دولت اسرائیل بشدت تحت فشار جامعه بین‌الملل است برای پایان دادن به جنگی که از زمان آغازش در نیمه مهر گذشته، صدها هزار نفر را بی‌خانمان کرده و نزدیک به 35 هزار کشته بر جای گذاشته است.
لینکر سال گذشته در مرکز یک جنجال قرار گرفت وقتی از سوی BBC به حالت تعلیق درآمد چون مقررات این شبکه خبری درباره بی‌طرفی را نقض کرد و درباره لایحه مهاجرت دولت انگلیس به اظهارنظر پرداخت. مهاجم سابق تیم ملی انگلیس که 63 سال دارد، بر سر کارش برگشت چون بسیاری از همکارانش در اعلام همبستگی با او از همکاری با این شبکه خودداری کردند.
شبکه BBC در شهریور پرونده جدیدی برای او درست کرد و سعی داشت مجریانی که در برنامه‌ها، دیدگاه‌های سیاسی خود را ابراز می‌کنند، کنار بگذارد اما لینکر همچنان شجاعانه احساسات و باورهای خود را بیان می‌کند و از این کار ابایی ندارد.
او در گفت‌و‌گو با مهدی رضا حسن مالک کمپانی رسانه‌ای زتئو گفت: «این بدترین چیزی است که در تمام زندگی‌ام دیده‌ام. من تصاویر ناراحت‌کننده زیادی از کودکان دیده‌ام اما اینها چیز دیگری است، من واقعیت را می‌گویم چون نفع و علاقه شخصی در این زمینه مطرح نیست. شما می‌دانید، من مسلمان نیستم، یهودی نیستم، اسرائیلی نیستم، فلسطینی هم نیستم بنابراین از بیرون و کاملاً به صورت بی‌طرفانه به این موضوع نگاه می‌کنم. فکر نمی‌کنم چیزی بدتر از این در تمام عمرم دیده باشم، تصاویر مستمر جان باختن و آوارگی بچه‌ها، یک روز این طرف، یک روز آن طرف. گریه‌ام می‌گیرد.»
شبکه BBC مدت‌ها روی سیاستگذاری‌اش در شبکه‌های اجتماعی کار کرده و در شهریور استراتژی جدیدی را ارائه کرد که بر اساس آن لینکر در کنار امثال آلن شوگر، تس دیلی، کلودیا وینکلمن و گرگ جیمز که در برنامه‌های مختلف حضور دارند، قرار گرفت. این ستاره‌های مشهور اجازه اظهارنظر یا انتقاد از احزاب سیاسی و سیاستمداران یا اظهارنظر درباره انتخابات را ندارند.
لینکر آن موقع گفت قوانین منطقی هستند. مهاجم سابق تیم ملی انگلیس بیشترین دستمزد را در میان مجریان BBC می‌گیرد و از سال 1999 مجری «بازی روز» است.
جستجو
آرشیو تاریخی