ابهام درباره بازیکن خارجی شهرداری گرگان

داوری: فدراسیون پزشکی مجوز داد

پریسا غفاری / بسکتبال این روزها دوباره حاشیه‌ساز شد. صدور کارت بازیکن خارجی شهرداری گرگان و تغییر زمان بازی فینال لیگ برتر باعث شد تا طبیعت یکی از دو تیم فینالیست، دنبال احقاق حقوقش باشد.
قصه تخلف از بازی پلی‌آف لیگ با جذب بازیکن خارجی کلید خورد. همان موقع این اتفاق سر و صدای زیادی کرد. گرگانی‌ها که نورول پله را به‌دلیل مصدومیت در پنجره انتخابی کاپ آسیا از دست داده بودند، می‌خواستند بازیکن صربستانی را بعد از استارت پلی‌آف به ترکیبشان اضافه کنند که با نرسیدن loc او کارت بازی صادر نشد و با بهانه‌های دیگر، رفتن او را توجیه کردند. 
حالا بعد از 50 روز گرگانی‌ها به‌دنبال مدارک نورول پله هستند تا به فدراسیون بسکتبال اثبات کنند که او مصدوم بوده و باید بازیکن جدیدی بگیرند. آنها بدون حضور بازیکن خارجی (نورول پله) مصدوم در فدراسیون پزشکی و فقط به صرف یک mri مصدومیتش را به تأیید فدراسیون رساندند و مجوز بازی استون دایموند را گرفتند.
در حالی که طبق قانون سازمان لیگ اسامی بازیکنان خارجی قبل از شروع پلی‌آف باید داده شود و بعد از آن به شرط مصدومیت بازیکن می‌توان نفر جدید را با تأیید فدراسیون پزشکی آورد. این مسأله صدای 11 تیم دیگر را درآورد و حتی مهرامی‌ها در پلی‌آف که رقیب گرگانی‌ها بودند، فدراسیون بسکتبال را تهدید کردند در صورت صدور کارت بازی دایموند بازی نمی‌کنند.
 اما کار آنها به دیدار چهارم نرسید. حالا طبیعت، پای دوم فینال بابت صدور کارت بازی دایموند شاکی‌ است و با حضور در فدراسیون خواستار مدارک پزشکی نورول شده‌ که تنها سازمان لیگ نامه تأییدیه فدراسیون را رو کرد. از سویی طبیعت بابت تغییر زمان بازی فینال هم شاکی است چرا که بدون درنظر گرفتن آنها زمان بازی را از 26 اردیبهشت ماه با تأخیر دو روزه به 28 موکول کرده‌اند.
 آنها متوجه شده‌اند که ویزای بازیکن خارجی شهرداری گرگان در لبنان با مشکل روبه‌رو شده و به‌دلیل نرسیدن او، گرگانی‌ها خواستار تعویق بازی شده‌اند. 
جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال درباره این قضایا می‌گوید: «کارت بازی دایموند با مجوز فدراسیون پزشکی صادر شده و علت تأخیر در بازی فینال رفع خستگی بازیکنان ملی گرگان است. طبیعتی‌ها اگر مشکل دارند از فدراسیون پزشکی می‌توانند شکایت کنند.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی