واکنش عجیب قنبرزاده به افزایش تنش میان باشگاه‌های فوتبال

حاشیه‌ فوتبال را جذاب می‌کند

لیگ برتر با جذابیت بالا در حال برگزاری است و این جذابیت باعث می‌شود تا ارکان تیم‌ها با حساسیت بیشتر نسبت به اتفاقات ریز و درشت در زمین فوتبال و خارج از زمین واکنش نشان دهند. همین موضوع حواشی در لیگ برتر را به اوج خود می‌رساند و منجر به ایجاد بداخلاقی‌هایی می‌شود که نیازمند ورود سازمان لیگ به مسائل اینچنینی است.
منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص کاهش حواشی اخیر که حتی منجر به صدور بیانیه توسط تیم‌های لیگ برتری می‌شود، به «ایران ورزشی» می‌گوید: «در هفته‌های اخیر سازمان لیگ دستورالعملی پیشنهاد داد که به تأیید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید و پس از آن جهت اجرا به کمیته‌های قضایی ارجاع شد. در این دستورالعمل جرایم مالی و محرومیت‌هایی برای افراد متخلف در نظر گرفته شد که این موضوع مقداری حواشی اخیر را کنترل کرد و باعث کاهش این حواشی شد. متأسفانه در هفته‌های گذشته تیم‌ها در بیانیه‌‌نویسی با یکدیگر رقابت می‌کردند که خوشبختانه هم‌اکنون شاهد هستیم که بیانیه‌نویسی تیم‌ها کمتر شده است.»
جریمه عبدالله ویسی یکی از جرایمی بود که جامعه فوتبال را متعجب کرد. سرمربی فولاد خوزستان در روزهای گذشته با جریمه ۲ میلیارد تومانی مواجه شد که این جریمه سنگین با اعتراض ویسی همراه بود. او در این خصوص می‌افزاید: «شاید یک مقدار این جرایم مالی و محرومیت‌ها زیاد باشد اما در دستورالعمل ارائه شده یک حداقل و حداکثری در این خصوص در نظر گرفته شده که براساس دفاعیات افراد متخلف در کمیته انضباطی و کمیته اخلاق در نهایت حکم نهایی توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر خواهد شد.»
نایب رئیس فدراسیون فوتبال صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «اصل مطلب این است که باید در خصوص رفع این حواشی کار فرهنگی صورت گیرد و با این کار می‌توانیم تا حدود زیادی شاهد این حواشی نباشیم. مدیران باشگاه‌ها باید حواشی را کنترل کنند به‌خصوص در هفته‌های پیش رو که لیگ با حساسیت‌های بسیار برگزار می‌شود. علاوه بر این می‌طلبد که همه ارکان تیم‌ها متحدالقول پای کار بیایند و کمک کنند. البته بخشی از این حواشی طبیعی است و در واقع حواشی یکی از جذابیت‌های فوتبال است.»
جستجو
آرشیو تاریخی