کفاشیان: می‌توانستیم هفته‌های پایانی را با VAR برگزار کنیم

رأی اخیر کمیته انضباطی می‌تواند بازدارنده باشد


علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با «ایران ورزشی» درباره استفاده از کمک داور ویدیویی می‌گوید: «متأسفانه از ابتدای فصل جاری از VAR استفاده نشد و این موضوع باعث شد تا تمرکز داوران برای قضاوت بازی‌ها به هم بریزد. البته فدراسیون فوتبال برای تهیه کمک داور ویدیویی مشکلاتی دارد اما فدراسیون فوتبال توانست از این سیستم در دربی استفاده کند و این نشان می‌دهد که امکان تهیه VAR توسط فدراسیون در تمام شهرهای ایران وجود دارد. در صورتی که از کمک داور ویدیویی استفاده می‌کردیم دیگر شاهد این حواشی علیه داوران نبودیم.» یکی از مشکلات این روزها حواشی‌ای بود که در دیدار پرسپولیس–سپاهان اتفاق افتاد و رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص حواشی این دیدار بیان می‌کند: «پیش از برگزاری دیدار سپاهان و پرسپولیس هواداران بانو بدون مشکل دیدارهای تیم محبوب‌شان را تماشا می‌کردند اما این دیدار باعث شد که حواشی‌ای در خصوص حضور هواداران بانو ایجاد شود. برخی‌ها مخالف حضور هواداران خانم در ورزشگاه‌ها هستند و این اتفاقات بهانه دست مخالفان می‌دهد.»
حواشی این دیدار باعث شد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با صدور رأیی تاریخی دیدارهای فصل آینده را تنها با حضور هواداران خانم برگزار کند و هواداران آقا از تماشای این دو بازی محروم هستند. او می‌افزاید: «رأی صادر شده توسط کمیته انضباطی فدراسیون، رأی بسیار خوبی بود. رأی‌های اینچنینی می‌تواند بازدارنده باشد تا در بازی‌های پیش رو دیگر شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.»
کفاشیان صحبت‌های خود را اینطور ادامه می‌دهد: «حدود یک فصل است که مسابقات لیگ با حضور بانوان محترم برگزار می‌شود و در این مدت هیچ اتفاقی نیفتاد و این اولین اتفاقی بود که موجب ایجاد حواشی روی سکوهای ورزشگاه‌ها شد. بنابراین می‌توان حواشی موجود روی سکوها را طبیعی دانست چرا که بالاخره بعد از چند بازی حاشیه ایجاد شده است. در دوران ما هم بحث حضور هواداران بانو در ورزشگاه‌ها مطرح بود و فیفا و ای‌اف‌سی فشار زیادی برای حضور هواداران به فدراسیون فوتبال وارد می‌کردند که این موضوع باعث شد تا چند بازی ملی با حضور هواداران خانم برگزار شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی