هفته فوق‌العاده ترزیچ، خوسلو و مندیلیبار

فرصت فوتبال را دودستی بچسب!

سید علی بلندنظر
خبرنگار

فوتبال همیشه به شما فرصت می‌دهد. اگر بایرلورکوزن باشید، شاید در وقت‌های تلف شده و در فصل رکوردشکن این تیم که ۴۹ بازی است نباخته‌اند، ۱۷ گل در وقت‌های تلف شده زده‌اند که ۱۱ تای آنها در اجتناب از شکست مؤثر بوده است. برای بعضی دیگر صبر بیشتری لازم است. خوسه لوییس مندیلیبار مربی المپیاکوس و ادین ترزیچ مربی بوروسیادورتموند به ترتیب هفت و ۱۲ ماه برای فرصت بزرگ بعدی انتظار کشیدند.
خوسلو مهاجم رئال مادرید هم ۱۳ سال منتظر بود. در ماه مه ‌۲۰۱۱، این مهاجم که حالا ۳۴ سال دارد، نخستین شب بزرگش را در سانتیاگو برنابئو تجربه کرد. مربی رئال مادرید، ژوزه مورینیو او را به عنوان ذخیره به جای کریم بنزما به زمین فرستاد و در دقیقه ۸۷ با پاس کریستیانو رونالدو، آخرین گل تیمش را در پیروزی ۸ بر یک برابر آلمریا به ثمر رساند.
خوسلو آن فصل ۱۴ گل برای تیم ب زده بود و فصل بعد ۱۹ گل زد. اما با ۵/۵ میلیون یورو به هوفنهایم فروخته شد و سفر طولانی او آغاز شد و در فرانکفورت، هانوفر، استوک، نیوکاسل، آلاوس و اسپانیول ادامه پیدا کرد تا اینکه در تابستان گذشته مادرید او را دوباره آورد. خودش گفته همه به او سفارش کرده‌اند بعد از قرارداد قرضی‌اش در تیم نماند چون احتمالاً کیلیان امباپه به تیم ملحق می‌شود.
هفته قبل که امباپه با باخت یک بر صفر پاری سن ژرمن به بوروسیادورتموند از لیگ قهرمانان کنار رفت و در نمره‌دهی بی‌رحمانه اکیپ از ۱۰ دو گرفت، خوسلو نمره خیلی خوبی گرفت چون گل‌های شانزدهم و هفدهم خود را به ثمر رساند و فصل کابوس‌وار بایرن مونیخ را کامل کرد.
 
جبران ضرر مالی
ترزیچ در روز آخر فصل قبل اشک می‌ریخت در برابر دیوار زرد هواداران که در سیگنال آیدونا پارک ماندند تا با تیم سرود بخوانند با وجود آنکه تساوی با ماینتس قهرمانی بوندس لیگا را از آنها گرفت. حالا باشگاهی که بلیت فصل خود را تنها ۱۹۰ یورو می‌فروشد، با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان نزدیک به صد میلیون یورو درآمد کسب می‌کند. هیچ کس به آنها شانسی نمی‌دهد که رئال را در فینال شکست دهند اما خودشان را باور کردند از وقتی در گروه نیوکاسل و میلان و پاری سن ژرمن صدرنشین شدند. ترزیچ فصل قبل از ضرر مالی از دست رفتن قهرمانی می‌گفت اما آن ناکامی بعد از ۱۲ ماه به خوبی جبران شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی