کادر فنی تیم ملی در ورزشگاه‌ها آفتابی نمی‌شود


جواد رستم‌زاده خبرنگار
درحالی که لیگ برتر به نقطه جوش خود رسیده و در بازی‌های مرگ و زندگی بازیکنان تلاش دارند تا بهترین عملکرد خود را برای موفقیت تیم‌شان به نمایش بگذارند خبری از کادرفنی تیم ملی در استادیوم‌ها نیست.
 در واقع بازیکنان که برای به تن کردن لباس تیم ملی شب‌ها خواب‌های هفت‌رنگ می‌بینند و در مستطیل سبز جان می‌دهند، آب در هاون می‌کوبند چون ظاهراً کادر فنی تیم ملی حال و حوصله حضور در استادیوم‌ها را ندارند. حمید مطهری که از بدنه تیم ملی جدا شده و سعید الهویی در مالزی می‌چرخد و سایر کمک‌مربی‌ها هم در استادیوم‌ها آفتابی نمی‌شوند.
 این درحالی است که قلعه‌نویی وعده پوست‌اندازی در تیم ملی و ورود ستاره‌های جوان را داده است. ستاره‌های جوان البته حتماً و قطعاً از دل همین لیگ نیم‌بند ما بیرون خواهند آمد که برای کشف‌شان نیاز هست کادر فنی ذره‌بین به دست بگیرد و همه بازی‌ها را با دقت آنالیز کند. تیم ملی در خردادماه باید دوباره به میدان برود و این‌طور که از ظواهر امر پیداست فعلاً خبری از کشفیات جدید قلعه‌نویی و دارودسته عریض و طویلش در اردوی پیش‌رو نخواهد بود. از سوی دیگر فراموش نکنیم که که احساس امنیت ملی‌پوشان برای حضور دائمی در ترکیب ویروس بدخیمی است که تا به حال چند باری مضرات خودش را در بازی‌های مهم بروز داده است.
 به هر روی چه بخواهیم و چه نخواهیم لیگ فوتبال هر کشوری شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهد و از سوی دیگر حضور ذره‌بین به دستان کادرفنی در بازی‌ها می‌تواند به بالا بردن کیفیت بازی‌ها کمک کند. شاید بهتر باشد قلعه‌نویی توضیح قانع‌کننده‌ای برای غیبت کادرفنی و آنالیزورهایش در بازی‌ها داشته باشد تا همه قبول کنند که تیم ملی رها نشده و می‌توان به ظهور و بروز نسل جدید برای جام جهانی امیدوار باشند.
 امروز وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، حاج صفی، کریم انصاری‌فرد، رامین رضاییان و حتی مهدی طارمی در آستانه ورود به میانسالی هستند و احتمالاً جام جهانی بعد را نخواهند دید و باید فکری برای روزهای سخت پیش‌رو کرد. دیگ جوشان لیگ در این روزها بهترین فرصت برای شناسایی جانشین‌های این ستاره‌هاست.

جستجو
آرشیو تاریخی