موضع متفاوت درباره ستاره ازبک

بقیه بازیکنان هم زحمت می‌کشند

بعد از درخشش در قائمشهر و دبل مهمی که اوستون اورونوف مقابل نساجی انجام داد تعریف و تمجیدها از این وینگر تکنیکی بالا گرفت و خیلی‌ها او را بهترین بازیکن پرسپولیس و تک ستاره این تیم نامیدند اما حالا یکی از پیشکسوتان پرسپولیس می‌گوید نباید زحمت بقیه بازیکنان را نادیده گرفت.
جمشید شاه‌محمدی مهاجم سابق پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفته: در اینکه اورونوف بازیکن تکنیکی و تأثیرگذاری است شکی نیست، اما نباید فقط او را گُنده کنید! پرسپولیس بازیکنان دیگری هم دارد که خیلی می‌دوند، می‌جنگند و زحمت می‌کشند، اما اورونوف به خاطر گل‌هایی که می‌زند به مراتب بیشتر دیده می‌شود.
او می‌گوید: به نظر من پرداختن بیش از حد به یک بازیکن ممکن است تیم را وارد حاشیه و دودستگی کند و حتی برای خود اورونوف هم خوب نیست. از شما رسانه‌ها و بویژه همه پرسپولیسی‌ها می‌خواهم بقیه بازیکنان مثل مسعود ریگی و سینا اسدبیگی جوان و بقیه را هم ببینند. این تک‌محوری و تک‌ستاره دانستن پرسپولیس می‌تواند خطرناک و به ضرر این تیم باشد.
مسائلی از این دست باعث شد تا خبرنگاران در نشست خبری قبل از بازی هوادار نیز از اوسمار درباره این ماجرا سؤال کنند و سرمربی برزیلی سرخ‌ها هم به گونه‌ای صحبت کرد تا بقیه بازیکنان از او ناراحت نشوند چرا که او بهتر از هر فرد دیگری زحمت بقیه نفرات را می‌بیند. اوسمار در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش بیش از حد متکی به اورونوف نشده جواب داد: اورونوف دوران خوبی دارد و بازی‌های خیلی خوبی ارائه می‌کند، اما همه بازیکنان کمک می‌کنند که چنین اتفاقی بیفتد. فقط اورونوف نیست که عملکرد خوبی دارد. سایر بازیکنان هم خوب کار می‌کنند تا بازی او دیده شود. عیسی آل‌کثیر عملکرد خوبی در خط حمله دارد و مدافعان ما برای گلزنی به مهاجمان کمک می‌کنند. شاید یک بازیکن بیشتر دیده شود، اما همه بازیکنان به او کمک می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی