سوژه ها

 مدافعان و چهار هفته نفسگیر
 با اینکه استقلال در لحظات آخر بازی با ذوب توانست پیروز شود و صدرنشینی خود را مسجل کند، اما دلیل موجهی نیست برای اینکه اشکالات این تیم دیده نشود. خط دفاع استقلال بشدت آسیب‌پذیر نشان داد و هواداران استقلال در آزادی روز پرالتهابی را پشت سرگذاشتند، به همین دلیل باید کادرفنی استقلال برای چهار هفته باقیمانده فکری برای ضعف خط دفاع کنند، البته سیلوا و سهرابیان در بازی با ذوب نبودند و قطعاً بازگشت آنها در بازی‌های پایانی می‌تواند نگرانی نکونام را کم کند. استقلال برای اینکه خودش را به سکوی قهرمانی نزدیک کند، نیاز دارد ضعف‌هایی که مانع از رسیدن به هدفش می‌شود را برطرف کند. تیم پرسپولیس یک امتیاز اختلاف با استقلال دارد و کوچکترین لغزش جای صدرنشین حتی قهرمان لیگ را عوض می‌کند.
 
 فروتن: شانس استقلال بیشتر است
در کمتر فصلی پیش آمده که فاصله امتیازی استقلال و پرسپولیس در صدر جدول این قدر کم باشد. این فاصله میلیمتری باعث شده که کارشناسان نتوانند به درستی پیش‌بینی از قهرمان لیگ داشته باشند، اما بهمن فروتن یکی از کارشناسان فوتبال با قاطعیت شانس قهرمانی را به استقلال می‌دهد، این کارشناس فوتبال که سابقه همکاری با تیم استقلال را دارد به این نکته اشاره دارد که فصل بیست و سوم سکوی قهرمانی آبی خواهد شد.
 
 شب آرام و بی‌حاشیه سکوها
شرایط سکوها در بازی پرسپولیس و سپاهان آن‌قدر ملتهب شد که به خاطر اظهارنظر جنجالی یک تماشاگر اصفهانی کمیته انضباطی مجبور شد او را 10 سال از حضور در تمامی ورزشگاه‌ها محروم کند. به همین دلیل بعد از اتفاقی که در آن بازی افتاد نگاه مسئولان ورزش به شرایط ورزشگاه تغییر کرد و این روزها سعی می‌کنند با رصد کردن تمام مسائل اجازه ندهند اتفاق بازی پرسپولیس و سپاهان تکرار شود. در همین راستا در بازی استقلال و ذوب با توجه به در نظر گرفتن مسائل انضباطی، سکوها شب آرامی را سپری کرد و ورزشگاه آزادی میزبان خوبی برای تماشاگران بود.
 
 دومین خط حمله لیگ
استقلال صدرنشین؛ از نظر نگاه آماری دومین تیم برتر لیگ از نظر خط حمله است. با اینکه شرایط استقلال در ابتدای فصل برای خرید بازیکنان ویژه بود و نتوانست بازیکن زیادی جذب کند اما با همان بضاعتی که دارد تاکنون درست عمل کرده و بعد از سپاهان عنوان بهترین خط حمله لیگ را دارد. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بلانکو بتواند مهاجم تأثیر‌گذاری برای استقلال باشد اما این مهاجم آرژانتینی در بازی با ذوب سر بزنگاه با گلی که به ثمر رساند تکلیف صدرنشین را کاملاً عوض کرد و عامل اصلی ابقای استقلال در صدر بود. نکونام امیدوار است با همین بضاعتی که دارد بتواند به بهترین نتایج برسد.
 
 تعریف سرخ‌ها از گل ماشاریپوف
ماشاریپوف بازیکن ازبک استقلال در بازی با ذوب ورق بازی را به نفع استقلال برگرداند. این بازیکن یکی از زیباترین گل‌های لیگ را در این بازی به ثمر رساند تا حتی هواداران تیم رقیب را به واکنش وادار کند. بعد ازگلی که ماشاریپوف به ثمر رساند هواداران پرسپولیس در فضای مجازی از او تعریف و تمجید کردند. ماشاریپوف اواسط فصل به استقلال ملحق شد اما یکی از بهترین خریدهای استقلال به شمار می‌رود که محبوب هواداران هم شده است.
 
  نکیسا استقلال را قهرمان می‌داند
نیما نکیسا گلر سابق پرسپولیس حالا در قامت مدیرعامل ذوب کارش را در فوتبال ادامه می‌دهد. نکیسا بعد از بازی استقلال و ذوب با اینکه پیشینه پرسپولیسی دارد، اما در خصوص قهرمان احتمالی لیگ گفت که استقلال شخصیت قهرمانی دارد و احتمال قهرمان شدنش زیاد است. استقلال درحال حاضر یک امتیاز از تیم پرسپولیس بیشتر دارد و با توجه به اینکه از چهار بازی آخر این تیم سه بازی قرار است در تهران برگزار شود، کارشناسان معتقد هستند که تیم استقلال شانسش برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر است.
 
 چهارمین بازگشت آبی
استقلال توانسته تاکنون برای حفظ عنوان قهرمانی بازی‌های باخته را یا با برد تعویض کند و یا اینکه به تساوی بکشاند و از این لحاظ رکورددار است. استقلال در بازی هوادار و ذوب توانست کامبک کرده و بازی باخته را با برد عوض کند و در بازی با مس رفسنجان، ملوان و حتی دربی هم توانست بازی باخته را با تساوی عوض کند. استقلال نشان داده که با تفکر نکونام خیلی راحت می‌تواند ورق بازی رابه نفع خود برگرداند و تا اینجای کار همین تفکر حاکم بر این تیم، استقلال را صدرنشین نگه داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی