سنگ بزرگ علامت نزدن

چه کسی روی صندلی خودش نشست؟

حواشی اخیر دیدار پرسپولیس و سپاهان باعث شد تا وزیر ورزش دستور ویژه‌ای برای سامان دادن به شرایط موجود در ورزشگاه‌ها بدهد و از فدراسیون فوتبال برای وقوع چنین اتفاقاتی توضیح بخواهد!
بعد از دستور ویژه وزیر ورزش، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از تغییرات اساسی فرایند بلیت فروشی برای سامان دادن به وضعیت ورزشگاه‌ها در فصل آینده خبر داد و در این خصوص گفت: «بحث بلیت‌فروشی هوشمند برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هدفمند واز پیش تعیین‌شده در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت‌فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.»
اگر چنین اتفاقی رنگ واقعیت به خود بگیرد انقلابی بزرگ در فوتبال ایران رخ خواهد داد اما نکته اینجاست که با توجه به امکانات موجود، برقراری چنین چیزی ساده نیست. دو فصل پیش مقرر شد تا تیم‌ها صندلی ورزشگاه‌های خود را شماره‌گذاری کنند تا بلیت‌فروشی بر اساس شماره صندلی رخ دهد اما سؤال اینجاست آیا در همه ورزشگاه‌های کشور شخصی حضور دارد که توانسته باشد روی صندلی خریداری شده خود نشسته باشد؟! در ورزشگاه آزادی که عملاً ورزشگاه ملی ما هم محسوب می‌شود، بخش اعظمی از سکو‌ها هنوز صندلی‌گذاری نشده و جایگاه ویژه هم نیازمند بازسازی جدی است. هنوز گیت‌های ورودی خیلی از ورزشگاه‌ها تجهیز نشده و مشکلات اساسی در خصوص ورود هواداران به ورزشگاه وجود دارد، اینکه با وجود چنین مشکلاتی بخواهیم از هدفمندی صندلی‌ها حرف بزنیم، چندان عملی به نظر نمی‌رسد اما امیدواریم متولیان با یک کار جهادی همه ما را شگفت‌زده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی