رئیس‌جمهور در آیین تجلیل از مدال‌آوران تأکید کرد

هزار مدال مایه افتخار

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور سال ۱۴۰۲ صبح دیروز با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد.
در این مراسم ۱۵۱۷ ورزشکار و مدال‌آور المپیک، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مدال‌آوران پارالمپیکی در سالن اجلاس سران جمع شدند تا پاداش‌هایشان را از دست رئیس‌جمهور بگیرند.
مراسم تجلیل با نوا و طنین زنگ مرشد در سالن اجلاس آغاز شد. اجرای ورزش زورخانه‌ای در سالن با استقبال و تشویق ورزشکاران حاضر همراه بود.
این مراسم با حضور  سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا، قهرمانان و مدال‌آوران ورزش، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و... در سالن اجلاس سران برگزار شد.

رئیس جمهور: مایه افتخار
ملت قهرمان شدید
سیدابراهیم رئیسی در آیین تجلیل از مدال‌آوران، روبه‌رو نشدن قهرمانان ایرانی در برابر ورزشکاران رژیم صهیونیستی را نشان پیوند داشته‌های عقیدتی با روحیه ورزشکاری برشمرد. اوگفت: موجب عزت و افتخار ملت قهرمان شدید.
رئیس‌جمهور قهرمانان را پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی دانست: «ورزش امری ضروری است و توسعه ورزش، توسعه سلامت، امید، نشاط اجتماعی و انسجام ملی در جامعه است. رفتن قهرمان روی سکوی قهرمانی، دل مردم را شاد می‌کند.»
به گفته رئیسی قهرمانان ورزشی جلوه «ما می‌توانیم» هستند: «همچنان که شهدا در میدان نبرد به ما آموختند «ما می‌توانیم» صنعتگران هم در میدان تحریم‌ها به ما آموختند «ما می‌توانیم». شما هم در همین مسیر حرکت می‌کنید. توجه مستمر به خواست ورزشکاران و قهرمانان باید همواره ادامه داشته باشد. دولت حمایت از ورزش را در دستور کار قرار داد. همان‌طور که وعده حضور افراد کاربلد در رأس وزارت ورزش را دادم، امروز شاهد حضور هاشمی در وزارت ورزش و جوانان هستیم.»
او سپردن مسئولیت باشگاه‌ها به ورزشکاران را مهم دانست: «بنای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌کاره به دست ورزشکاران و قهرمانان را در دولت در دستور کار داریم. گسترش ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها را هم در دستور کار داریم. دولت همراه با مردم می‌تواند ورزش حرفه‌ای، قهرمانی، همگانی و باستانی را هدایت، حمایت و مورد نظارت قرار دهد. اقتصاد ورزش در کنار ورزش باید مورد توجه مسئولان ورزش کشور باشد. سوداگری و زیاده‌طلبی باید مردود دانسته شود. نیاز ورزش به تولیدات و تجهیزات استاندارد باید در اختیار ورزشکاران در سراسر کشور قرار بگیرد. در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ مدال از سوی جامعه ورزش کشور کسب شد. به سهم خودم از مربیان و ورزشکاران قهرمان تشکر می‌کنم.»
رئیس‌جمهور بر افزایش اعتبارات ورزش تأکید کرد: «معتقدم هزینه کردن برای ورزش «سرمایه‌گذاری» است. هر چقدر در ورزش هزینه شود، وظیفه ملی‌مان را به خوبی انجام داده‌ایم.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی