شیرمحمدی: زاهدی همه عوامل موفقیت را دارد

اوسمار فقط با قهرمانی لیگ می‌تواند بماند

مصاحبه

ناصر قراگزلو؛ خبرنگار

حسن شیرمحمدی هافبک تهاجمی اسبق پرسپولیس در رابطه با دلایل درخشش شهاب زاهدی در تیم ژاپنی جدیدش می‌گوید: به شکل کلی بازی درتیم‌های استقلال و پرسپولیس شرایط خاصی دارد چه بسا بازیکنانی که به لحاظ فنی هم شرایط خیلی خوبی داشتند به دلایل مختلفی نتوانستند مسائل خاص حضور در این دو تیم را در خود حل کنند و به همین دلیل ناچار به جدایی از دو تیم سرخابی شدند.
بازیکن اسبق پرسپولیس در ادامه افزود: سکوها و برآورده شدن خواسته‌های هواداران پرتعداد پرسپولیس، کار هر بازیکنی نیست چه بسا که هر بازیکنی به پرسپولیس می‌آید باید جدا از خواسته‌های مربی‌اش موارد و خواسته‌های هواداران را هم برآورده کند در غیر این صورت باید جدا شود چون سکوها نقش بسیار مهمی را در موفقیت یک بازیکن در دو تیم سرخابی ایفا می‌کنند.
شیرمحمدی تأکید کرد: شهاب گل ۷۰ متری خودش را برروی هوش بالایش به ثمر رساند و در آن لحظه که دید دروازه‌بان جلوتر آمده ازفاصله‌ای بسیار دور دروازه تیم حریف‌شان را باز کرد.
بازیکن اسبق پرسپولیس در توضیح بیشتر در رابطه با درخشش شهاب در تیم جدید ژاپنی‌اش تأکید کرد: در فوتبال ژاپن شاید بازیکن بدون دغدغه کمتردر زمین‌هایی با کیفیت بهتر تمرین می‌کند و در کنار این موارد تغذیه و پولش را هم به راحتی دریافت می‌کند و دغدغه‌اش فقط تمرین و آماده شدن به نحو احسن برای بازی است. به همین دلیل فارغ از هیاهوی سکوها و موارد شاخص تأثیر‌گذار دیگری که گفتم بازیکن به بهترین شکل ممکن توانایی‌هایش را نشان می‌دهد و به قول خودمان کاری می‌کند کارستان و در فضایی بدون فشار به بهترین شکل توانایی‌اش را در بالاترین مرتبه ممکن ارائه می‌کند.
شیرمحمدی درباره شرایط پرسپولیس و کادر فنی‌اش هم گفت: اوسمار اگر بتواند تیم را قهرمان کند بدون شک جایگاه خوبی پیدا کرده و شانس حضورش در پرسپولیس بهتر خواهد بود اما در غیر این صورت و بدون تعارف بعد از اشتباهات تاکتیکی که در بازی جام حذفی داشت اگر نتواند در لیگ هم تیمش را قهرمان کند حتماً از پرسپولیس کنار گذاشته خواهد شد.
بازیکن اسبق پرسپولیس جدا از کار فنی، کاریزمای یک مربی را هم در موفقیت یک تیم بزرگ دخیل دانسته و می‌گوید: زمانی گده سرمربی ما در پرسپولیس بود و وقتی می‌خواست از پرسپولیس جدا شده و برود به بازیکنان گفت: من اطمینان داریم تیم فعلی پرسپولیس با چند امتیاز اختلاف قهرمان خواهد شد که همین طور هم شد چون استانکو آمد؛ مربی کرواتی که جدا از کار فنی بهتر، از کاریزمای بسیار بالاتری نسبت به گده هم برخوردار بود و در پایان فصل هم موفق شد پرسپولیس را قهرمان کند. به همین دلیل اوسمار باید جدا از کار فنی خوب کاریزمای بالاتری هم داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی