بلینگام تازه شروع کرده است

جای پای زیدان

جود بلینگام آمد و درخشید و اسپانیا را در فصل اولش خیره کرد. رئال در ۱۱ فصل اخیر تنها سه بار قهرمان لالیگا شده بود اما گل‌های هافبک انگلیسی در قهرمانی تیمش در این فصل نقش پررنگی داشت.
وقتی سفیدها برای جذب او از بوروسیادورتموند ۱۰۳ میلیون یورو پرداختند، تنها ۱۹ سال داشت و شاید رقبا حق داشتند او را نادیده بگیرند، حتی کارلو آنچلوتی هم از جهاتی چنین نظری داشت.
بلینگام بازیکن فصل بوندس لیگا و استعدادی غیرقابل انکار بود اما کسی انتظار نداشت در آغاز کارش در اسپانیا این‌گونه موفق شود و چنین بازیکن خطرناکی در یک سوم دفاعی رقبا باشد. او با ۱۸ گل بهترین گلزن رئال مادرید در لالیگا است در حالی که در چهار سال حضورش در لیگ به همراه بیرمنگام و بوروسیادورتموند روی هم ۱۶ گل زده بود. در مراسم معارفه‌اش در خرداد گذشته بی‌نهایت خونسرد نشان داد و ثابت کرد همین حالا می‌داند باید چه رفتاری در قبال هواداران و رسانه‌ها داشته باشد چیزی که بال ولزی، گرت بیل از عهده‌اش بر نیامد.
بلینگام شماره پنج را انتخاب کرد که به اسطوره سابق مادرید، زین‌الدین زیدان تعلق داشت و به خاطر توانایی فنی با او مورد مقایسه قرار می‌گیرد. او در اولین بازی برای رئال مادرید در سن مامس گل زد و تا اینجای فصل رئال مادرید تنها تیمی است که در زمین اتلتیک بیلبائو به پیروزی رسیده است. بلینگام بعد از دیوید بکام در سال ۲۰۰۷ نخستین انگلیسی است که در بازی اول برای رئال موفق به گلزنی می‌شود. هفته بعد مقابل آلمریا دو گل و یک پاس گل داشت و مقابل سلتاویگو و ختافه گل پیروزی را زد.
در بازی اول در سانتیاگو برنابئوی بازسازی شده گل پیروزی را دقیقه ۹۵ زد و به نشان پیروزی دست‌هایش را باز کرد و دوید؛ این کار او بعد از گل‌هایش بود و ثابت کرد خودباوری لازم برای اثبات توانایی‌هایش را دارد. هواداران مادرید با ترانه مشهور بیتلز نام او را فریاد می‌زنند: «هی جود». در طول فصل تیم کوچک کاتالونیا، خیرونا رقیب دردسرسازی بود و بلینگام در پیروزی ابتدای فصل برابر این تیم مؤثر بود بعد هم در اولین حضورش در ال‌کلاسیکو دبل کرد و فاصله با مدافع عنوان قهرمانی به چهار امتیاز افزایش یافت، اختلافی که بعدها خیلی بیشتر شد.
وینیسیوس جونیور و رودریگو در فرم ایده‌آل نبودند اما او به گلزنی ادامه داد هرچند منتقدان خیلی از گل‌های او را به شانس مربوط می‌دانستند.
جستجو
آرشیو تاریخی