گفت‌و‌گو با دو بازیکن تأثیرگذار تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی

رمز قهرمانی‌مان اتحاد و همدلی بود

فوتسال

محمد مهدی سدهی خبرنگار

مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا در تایلند با قهرمانی ایران به پایان رسید تا جام برای سیزدهمین بار به ایران بیاید. شاگردان وحید شمسایی پس از صعود به فینال مقابل تایلند میزبان قرار گرفتند و در حضور 15 هزار هوادار پرشور تایلندی، این تیم را شکست دادند تا دوباره در فوتسال آسیا آقایی کنند. بر همین اساس «ایران ورزشی» با علی‌اصغر حسن‌زاده و سالار آقاپور، دو بازیکن تیم ملی پس از قهرمانی به گفت‌و‌گو پرداخت و در مورد این قهرمانی صحبت کرد.

حسن زاده: تلاش ما بر این بود که جام قهرمانی را به ایران بیاوریم
علی‌اصغر حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران می‌گوید: «مسابقات خوبی بود و تیم‌های حاضر در این مسابقات کیفیت بالایی داشتند. تلاش ما بر این بود که جام قهرمانی را به ایران بیاوریم که خوشبختانه موفق به این کار شدیم. در فینال ۱۵ هزار نفر تماشاگر حضور داشتند و این موضوع بر جذابیت‌های دیدار فینال افزوده بود. تایلند تیم بسیار خوبی است و در طی این سال‌ها پیشرفت زیادی کرده است.» او در خصوص قهرمانی تیم ملی می‌افزاید: «رمز قهرمانی تیم ما در جام ملت‌های آسیا، اتحاد بود و به واسطه همین اتحاد توانستیم جام را فتح کنیم. قرارمان از روز اول این بود که شرمنده مردم ایران نشویم که این گونه هم شد. امیدوارم مردم از این قهرمانی خوشحال باشند. می‌دانیم این قهرمانی، شادی وصف‌نشدنی را برای مردم ایران داشته است. از همین‌جا این قهرمانی را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم. ما تلاش کردیم و خدا را شکر شرمنده مردم نشدیم. از الان باید به جام جهانی بیندیشیم و باید برای حضور درخشان در این مسابقات معتبر برنامه داشته باشیم.»

آقاپور: دیگر نمی‌توان حریفان را دورقمی کرد
سالار آقاپور، دیگر بازیکن تیم ملی می‌گوید: «خدا را شکر با این قهرمانی توانستیم به حق‌مان برسیم. پیش از حضور در این مسابقات شاهد حمایت‌های مردم از تیم ملی بودیم و با دعاها و انرژی‌های مثبت مردم برای قهرمانی کارمان را آغاز کردیم. این مسابقات، انتخابی جام جهانی هم بود و همه تیم‌ها با تمام قدرت پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند. رقبای ما با تمام وجود در برابر‌مان حاضر شدند و می‌خواستند جزو 5 تیم حاضر در جام جهانی باشند، به همین دلیل مسابقات سختی بود.»
او می‌افزاید: «فوتسال آسیا تغییر کرده و دیگر نمی‌توان حریفان را دورقمی کرد و همه تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند. دیدیم که تیم ملی افغانستان چگونه توانست جواز حضور در جام جهانی را کسب کند و این نشان می‌دهد تیم‌ها درحال تلاش هستند. علاوه بر این، تیم‌ها مربیان بزرگ آورده‌اند و قطعاً در آینده کارمان سخت‌تر هم خواهد شد. کار بسیار بزرگی کردیم و در این شرایط قهرمان شدیم. این قهرمانی با همدلی تمام بازیکنان به‌دست آمد. این توانایی بالای بازیکنان ایران است که با وجود 15 هزار هوادار تیم میزبان، قهرمان می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی