هاشمی: تغییر نام استقلال باید مسیر قانونی را طی کند

آیین‌نامه حق پخش در هیأت دولت تصویب می‌شود

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، بعد از جلسه هیأت دولت یکی از وزرای مورد توجه خبرنگاران بود. او در جواب سؤال تغییر نام باشگاه استقلال می‌گوید: «کمیسیونی به نام کمیسیون ماده پنج باشگاه‌ها داریم و هر باشگاهی که بخواهد تغییر نام دهد باید مسیر قانونی را طی کند. ما تقاضا داریم هر باشگاهی در هر سطحی چه بزرگ و یا کوچک قرار است تغییر نام دهد باید مسیر قانونی را طی کند.»
کیومرث هاشمی حق پخش را سهم همه باشگاه‌ها می‌داند: «آیین‌نامه حق پخش توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما نوشته می‌شود. حق پخش متعلق به ورزش کشور است و محدود به دو باشگاه نیست.»
به گفته او حق پخش گره ورزش ایران است: «حق پخش گره ورزش است و باید باز شود. این اتفاق بعد از نوشته شدن آیین‌نامه مربوطه توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده، می‌افتد. آیین‌نامه مذکور بعد از نهایی شدن در هیأت دولت تصویب و ابلاغ می‌شود. با پرداخت حق پخش خیلی از مشکلات رفع می‌شود و بخش خصوصی راحت‌تر به حوزه ورزش ورود می‌کند.»
وزیر ورزش و جوانان در جلسه هیأت دولت گزارشی از درخشش هفته قبل ورزشکاران در میادین بین‌المللی هم داده: «قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو درانتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم فوتبال دختران زیر ۱۸ سال در تورنمنت کافای تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، رکوردشکنی و مدال طلای نازنین فاطمه عیدیان در ماده ۴۰۰ متر با مانع قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی جام جهانی کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم شطرنج امید در مسابقات شهرهای آسیا از جمله موفقیت‌ها بود که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.»
جستجو
آرشیو تاریخی