خبر

سه پرسپولیسی رکورددار دربی
سه نفر از بازیکنان پرسپولیس رکوردهای قابل توجهی را از خود در تاریخ دربی پایتخت ثبت کرده‌اند. دربی ۱۰۳ پایتخت بین استقلال و پرسپولیس در حالی ساعت ۲۰ چهارشنبه آغاز می‌شود که آمار و ارقام نشان از رکوردهای قابل توجه پیشکسوتان دو تیم دارد. زنده‌یاد ابراهیم آشتیانی بیشترین پاس گل را در جریان رقابت‌های دو تیم به هم‌تیمی‌هایش داده است تا از این لحاظ صاحب رکورد باشد. مرحوم صفر ایرانپاک نیز با زدن هفت گل بهترین آمار را در بین گلزنان دو تیم در این رویارویی دارد. همچنین علی پروین نیز بیشترین تعداد حضور در دربی‌های پایتخت با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال را دارد. علی پروین در حالی ۲۵ بار به عنوان سرمربی و ۲۰ بار به عنوان بازیکن در دربی به میدان رفته است که ۲ بازی از این تعداد بازی مشترک او در لباس بازیکن و مربی بوده است.


آمار جالب بیرو در دربی‌ها
با وجود دو گل عجیبی که پرسپولیس مقابل فولاد دریافت کرد برخی از هواداران این تیم در آستانه دربی نسبت به مرکز خط دفاع و دروازه خود نگران شدند اما علیرضا بیرانوند دروازه‌بان باتجربه‌ای است و بارها این مسابقه بزرگ را تجربه کرده و هیچ‌وقت در این مسابقه عملکرد ضعیفی نداشته است. بیرو تا کنون دوازده بار دربی سنتی پایتخت را تجربه کرده که 5 مساوی 2 باخت و 4 برد نتیجه آن بوده است. او در این دوازده بازی 10 گل دریافت کرده که به جرأت می‌توان گفت روی هشت تا از آنها اصلاً مقصر نبوده و روی دو تا شاید درصدی از تقصیر را بتوان برایش برداشت.


یک رکورد ویژه در انتظار کاپیتان عالیشاه
در صورت گلزنی عالیشاه در این مسابقه تاریخی او به رکورد 4 گل زده در این بازی می‌رسد و کنار نفراتی همچون همایون بهزادی، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، علی علیپور و ارسلان مطهری قرار خواهد گرفت. همچنین در صورت گلزنی او در دربی یک اتفاق ویژه را رقم خواهد زد و به رکورد گلزنی در سه بازی متوالی در این دیدار خواهد رسید. تنها سه بازیکن در تاریخ دربی هستند که در سه مسابقه متوالی مقابل رقیب سنتی موفق به گلزنی شده‌اند که صفر ایرانپاک بهترین گلزن تاریخ دربی، مهدی هاشمی‌نسب و فرهاد مجیدی هستند و چنانچه عالیشاه در دربی 103 موفق به گلزنی شود به جمع این نفرات اضافه خواهد شد. جالب اینکه کاپیتان سرخ‌ها در هر دو دربی قبل که موفق به گلزنی شده به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته است اما به احتمال زیاد در بازی چهارشنبه شب در ترکیب اصلی تیمش قرار خواهد گرفت. عالیشاه در دربی فینال حذفی از دقیقه 89 به جای سعید صادقی وارد میدان شد و دقیقه 115 با ضربه ایستگاهی دروازه استقلال را باز کرد. در دربی رفت فصل جاری هم عالیشاه در حالی که در دقیقه 71 به جای مهدی ترابی وارد میدان شده بود شش دقیقه بعد با یک شوت بیرون پای تماشایی دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی