اوسمار: توجهی به رفتار نیمکت حریف ندارم

برای من دربی لذتبخش است

اوسمار ویرای برزیلی که قبلاً به عنوان مربی دربی را تجربه کرده حالا به عنوان سرمربی در این مسابقه حاضر خواهد شد. اوسمار در نشست خبری پیش از دربی در صحبت‌های مقدماتی‌اش گفت: قبل از صحبت کردن در مورد بازی می‌خواهم بگویم همه کسانی که کار حرفه‌ای انجام می‌دهند و در رسانه صدای‌شان به جایی می‌رسد، باید یک کار مثبت انجام بدهند. افرادی که وضعیت مالی بهتری داشته و دست‌شان به جایی می‌رسد، در این روزهای منتهی به پایان سال باید به نیازمندان کمک کنند. امیدوارم اهالی فوتبال بتوانند با کمک هم به افرادی که اکنون در سیستان و بلوچستان گرفتار سیل شده‌اند، کمک کنند. او ادامه داد: حضور در دربی خیلی برای من لذتبخش است. می‌دانم چشم تمام طرفداران فوتبال به این بازی است. امیدوارم یک بازی خیلی زیبا باشد، برای افرادی که در استادیوم هستند یا از خانه آن را می‌‎بینند. این دیدار برای قهرمانی لیگ خیلی مهم است. برای ما هم برای هم امتیاز شدن با استقلال خیلی اهمیت دارد. سعی کردیم بچه‌ها آرامش خود را حفظ کنند تا نمایشی مانند دیدارهای قبلی داشته باشند. هر 2 تیم می‌دانیم باید از تک تک موقعیت‌های خود استفاده کنیم.
  تیم شما در دیدارهای اخیر نمایشی تهاجمی داشته و آیا این روند را مقابل استقلال هم تکرار می‌کنید یا ملاحظه دربی را خواهید کرد؟
برای من فوتبال یعنی ورزشی که باید درون زمین در موردش بحث شود. باید در حمله و دفاع متعادل باشیم. در برخی دقایق‌ بازی شاید لازم باشد بهتر دفاع کنیم تا اینکه حمله کنیم اما پایه ما هجومی بازی کردن و حمله است و امیدواریم همین روند را ادامه بدهیم.
  تیم‌های جواد نکونام خیلی خوب دفاع می‌کنند. آیا نگران نیستید با این وضعیت هم بازی جذابی را شاهد نباشیم و هم تیم‌تان موفق به گلزنی نشود؟
هر تیمی سعی دارد هر کاری برای بازی‌اش متعادل‌تر است، انجام بدهد. استقلال یکی از دفاع‌های خوب لیگ را دارد اما امیدوارم حرکات هجومی ما، دفاع این تیم را باز کند و بتوانیم گل بزنیم.
  درخصوص نگرانی هواداران پرسپولیس از شرایط خط دفاعی این تیم با توجه به مصدومیت گولسیانی و محرومیت کنعانی‌زادگان، چه برنامه‌ای دارید؟
کار دفاعی ما از اولین مهاجم تا دروازه‌بان پرسپولیس شروع می‌شود. با ایجاد تعادل تیمی می‌خواهیم از آخرین نقطه دفاعی یعنی دروازه‌بان به خوبی دفاع کنیم. تیم ما فقط با 2 دفاع وسط کار دفاعی انجام نمی‌دهد.
  با توجه به اهمیت نتیجه دربی، آیا فقط به کسب نتیجه فکر می‌کنید یا به دنبال پیاده شدن تفکرات فنی‌تان در این بازی هستید.
 فوتبال، نتیجه است. نتایج در کار مربیان و بازیکنان، تفاوت ایجاد می‌کند. اگر امروز بخواهم بگویم نتیجه بگیریم یا بازی خوبی انجام بدهیم، نتیجه برای من مهم‌تر است. امیدوارم با یک بازی خوب، نتیجه خوبی هم بگیریم.
  آیا گزینه خود را برای جذب یک مهاجم خارجی به باشگاه اعلام کرده‌اید؟
 پس از بازی با فولاد در مورد این موضوع صحبتی نکرده‌ایم زیرا تمام تمرکزمان روی دیدار با استقلال است.
 با توجه به اشتباهات عجیب دروازه‌بان‌های لیگ برتری مثل علیرضا بیرانوند در هفته گذشته، آیا نگران این موضوع هستید و فکری برای جلوگیری از اشتباهات این دروازه‌بان کرده‌اید؟
 برخی مواقع این سؤال‌ها برای من تکراری است. همانطور که گفتم در یک بازی کل تیم در دفاع و حمله کار می‌کنند.
  با توجه به دغدغه هواداران نسبت به هیجان نیمکت استقلال که منجر به فشار کاذب روی حریف و داور می‌شود، نگران نیستید؟
امیدوارم داوری به شکلی باشد که کسی احساس مشکل در زمین نکند و هر تیمی لیاقت دارد در نهایت برنده از زمین بیرون بیاید. طرز برخورد هر تیمی مربوط به خودش است و کاری به آنها نداریم. سعی دارم تمرکز خود را روی بخش تکنیکی و تاکتیکی تیم بگذارم و سایر اعضای کادر فنی حواس‌شان به سایر مسائل باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی