دروازه‌بان آرسنال نیامده گاف داد

امید قهرمانی توپچی‌ها زنده شد

مجتبی حسین مرشدی
   روزنامه نگار

کای هاورتز ستاره آرسنال شد؛ با گل دقایق پایانی بازی که وارد تیم سختکوش برنتفورد کرد و آرسنال را موقتاً به صدر جدول لیگ برتر رساند. دکلان رایس ابتدا توپچی‌ها را برابر زنبورهای در معرض سقوط جلو انداخت اما اشتباه آرون رمزدیل باعث شد یوان ویسا در دقیقه چهارم وقت‌های تلف شده نیمه اول بازی را به تساوی بکشاند. سپس مهاجم آلمانی چهار دقیقه مانده به پایان سانتر بن وایت را با ضربه سر به گل ارزشمند تیمش مبدل کرد.
 
باور به توپچی‌ها
خیلی‌ها باور داشتند آرسنال این هفته می‌تواند به کورس قهرمانی سر و شکل بدهد و اینکه این تیم قبل از بازی حساس آنفیلد میان لیورپول و منچسترسیتی به صدر جدول می‌رود. اما کسی فکر نمی‌کرد کار تیم شمال لندن برای پیروزی در این بازی گره بخورد و گره به دست کسی باز شود که بیشترین انتقادات متوجه او است. اینکه آرسنال تا 12 فروردین و بازی در زمین منچسترسیتی در لیگ بازی نمی‌کند، اهمیت پیروزی تیم میکل آرتتا را دو چندان می‌کند. آنها با موفقیت از این امتحان عبور کردند.
 
آمار متفاوت
دکلان رایس با اعتماد به نفس یک مهاجم نوک گل اول را زد. هافبک آرسنال در این فصل 6 گل زده و پنج گل ساخته که اگرچه در مقایسه با برخی هافبک‌ها آمار فوق‌العاده‌ای به نظر نمی‌رسد اما نباید فراموش کنیم او در وستهام در پست دفاعی بازی می‌کرد و در شش فصل 10 گل و 9 پاس گل داشت. او در آرسنال آزادی بیشتری دارد ضمن اینکه اثرگذاری‌اش در یک سوم دفاعی رقبا از جمله روی ضربات شروع مجدد نباید نادیده گرفته شود.
 
فرصت ملی
هاورتز و رایس گل زدند اما هر دو گل را بن وایت ساخت که در هفته‌های اخیر استثنایی بوده. آیا با این بازی‌ها می‌تواند برای دیدارهای تدارکاتی انگلیس مقابل برزیل و بلژیک در اوایل فروردین دعوت شود؟ گرت ساوت گیت در فرصت قبلی بازی‌های ملی گفته بود او پشت سر چند نفر دیگر قرار دارد اما وایت نسبت به آن موقع پیشرفت کرده و اگر دعوت نشود، شاید هیچ وقت با مربیگری ساوت گیت راهی به ترکیب سه شیر نداشته باشد.
حسرت بزرگ
آرتتا قبل از بازی از شخصیت و اشتیاق و انرژی و کاریزمای رمزدیل تعریف کرده بود که می‌خواست برای اولین بار بعد از چهار ماه در ترکیب تیم قرار بگیرد. او باید از این فرصت استفاده می‌کرد تا دوباره اعتماد مربی را به دست آورد و شماره یک شود اما اوضاع خوب پیش نرفت. برنتفورد شایستگی رسیدن به گل تساوی در نیمه اول و این هدیه از طرف دروازه‌بان میزبان را نداشت، در واقع تا آن لحظه مجبور به انجام کار خاصی نشده بود اما اشتباه بد رمزدیل در دفع توپ باعث شد ویسا که به دروازه نزدیک شده بود، به گل برسد. وقتی سوت پایان زده شد، مربی دروازه‌بان‌های آرسنال، اینیاکی کانا به سمت رمزدیل دوید و با او صحبت کرد تا برای ادامه بازی به او روحیه بدهد. رمزدیل در نیمه دوم واکنش‌های خوبی داشت اما این برای فراموش کردن گاف بدش کافی نبود.
 
ویترین تونی
این بازی قرار بود ویترین فوق‌العاده‌ای باشد برای مهاجم بعدی که می‌توانست سود خوبی نصیب برنتفورد کند اما ایوان تونی تا دقیقه 55 هیچ کاری برابر تیمی که گفته می‌شود مشتری اول او در تابستان است، انجام نداد. مهم‌ترین کار او در نیمه سخت اول هم دوئل فیزیکی با ویلیام سالیبا بود که به نفع مدافع فرانسوی تمام شد و او فقط روی زمین افتاد.

جستجو
آرشیو تاریخی