صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • فوتبال جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و نه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و نه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

تاریخ تکرار می‌شود؛سپاهان در نقش استیل آذین

پول، برد نمی‌آورد!

 

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار
سال‌های نه چندان دور، در روزهایی که برخی باشگاه‌ها در فوتبال، یک شبه سر از خاک بلند می‌کردند و با خرید امتیاز هم شده خود را به لیگ برتر می‌رساندند، باشگاهی به نام استیل آذین، توانست نگاه‌ها را به خودش جلب کند، هر چی ستاره و حتی افول کرده‌اش بود، در این تیم جمع شد و اتفاقاً شروع توفانی هم داشت و توانست چند هفته را هم بدون باخت سپری کند، اما آخر و انتهای این باشگاه، همانی شد که برخی از کارشناسان تصور می‌کردند و در کنار نتیجه نگرفتن، حواشی زیادی هم دامنگیر این باشگاه شد و در نهایت نه تنها الان، بلکه بعد از همان سالی دیگر، اسمی از این باشگاه به میان نیامده و اثری از آن باقی نمانده است. هر چند قیاس باشگاه سپاهان با باشگاه استیل آذین، قیاس مع‌الفارق است و قدمت و افتخارات باشگاه سپاهان به هیچ وجه قابل قیاس با استیل آذین نیست، اما گاهی اتفاقاتی در این باشگاه رخ می‌دهد که ناخودآگاه، باید از این نوع باشگاه‌ها حرف به میان آورد.
باشگاه سپاهان قبل از شروع بیست و سومین دوره لیگ برتر، توفانی آغاز کرد و قبل از رویارویی با حریفان در زمین، در خارج از زمین و در زمین نقل و انتقالات، همه باشگاه‌ها را کیش و مات کرد، جذب بازیکنان ستاره، حفظ بهترین‌های تیم فصل قبل و در نهایت ثابت نگه داشتن نیمکت موفق فصل گذشته، همه و همه باعث شد تا سپاهان فصل متفاوتی را متصور شود. اتفاقاً این موضوع هم رخ داد، سپاهان هم مثل استیل آذین شروع توفانی در هفته‌های نخست بازی‌ها داشت، شکست حریفان با چند گل و اقتدار سپاهان، مثال زدنی بود، اما حالا بعد از اینکه تقریباً دو سوم بازی‌های انجام شده است، از آن سپاهان خبری نیست. با نگاهی به اتفاقات باشگاه سپاهان در طول ماه‌های اخیر، به جرأت می‌توان گفت، این تیم ناکام‌ترین تیم این دوره از رقابت‌ها بوده است، هر چند برخی از باشگاه‌های مدعی دیگر هم وضعیت چندان مطلوبی نداشتند، اما حداقل باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس و... توانسته‌اند در لیگ برتر نتایج بهتر و بالاتر از انتظارات هواداران‌شان کسب کنند. اما سپاهان نه تنها لیگ قهرمانان را حالا در یک مرحله بالاتر از دست داده، بلکه از آن سپاهان هفته‌های نخست هیچ خبری نیست و همان بلایی که سر استیل آذین آمد، در حال تکرار برای سپاهان است. شاگردان مورایس از هشت بازی اخیرشان فقط یک برد دارند و هفت بار در برابر حریفان، بازنده از زمین خارج شدند که در حقیقت هیچ نشانی از سپاهان اول فصل وجود ندارد.
 انگار تاریخ تکرار می‌شود، سپاهان با آن همه هزینه و ریخت و پاش مالی، هیچ بهره‌ای از آن نبرده است و این در حالی است که تیم‌هایی مثل ملوان فعلاً بالاتر از سپاهان قرار گرفته است و تیمی مثل شمس آذر با حداقل هزینه‌ها، توانسته نتایج بسیار خوبی کسب کند و حتی سپاهان را در لیگ برتر نیز شکست دهد. به نظر می‌رسد این روزها، تنها امید سپاهان بازی‌های جام حذفی باشد، اما با شرایطی که سپاهان دارد، هیچ تضمینی برای ادامه حضورش در این رقابت‌ها هم نیست و مواریس واقعاً نمی‌تواند حتی روی بازی‌های جام حذفی هم حساب جدی باز کند. خوشبختی برای تیم‌های فوتبال، برد است، اما انگار نه تنها پول خوشبختی نمی‌آورد، حتی در فوتبال هم، برد نمی‌آورد و سپاهان مصداق بارز این موضوع است. حالا سپاهان روزهای نخست بیست و سومین دوره لیگ برتر به جای رسیده است که مثل تیم‌های پایین جدولی، حرف از تغییرات روی نیمکت است، اما به نظر می‌رسد قبل از تغییرات روی نیمکت این تیم باید تفکرات مدیران ارشد این باشگاه عوض شود.

جستجو
آرشیو تاریخی