صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • فوتبال جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و هفت - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و هفت - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

چرا خبری از اردوی تیم‌های پایه وزنه‌برداری نیست؟

استارت 1403 با جهانی نوجوانان در پرو

رضا عباسپور
روزنامه نگار


سال 1402 در شرایطی رو به پایان است که تیم‌های پایه وزنه‌برداری ایران در سال پیش رو(1403) رقابت‌های مهم و معتبری در عرصه‌های مختلف قاره‌ای و جهانی پیش رو دارند که مدت زمان زیادی از برپایی اردوهای آماده‌سازی برای پشتوانه‌های وزنه‌برداری ایران خبری نیست!
 
چه برنامه‌ای برای مهیا شدن نوجوانان
در جهانی پرو داریم؟
تیم‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان سال آینده یعنی سال 1403 از همان شروع سال جدید، برای وزنه‌برداری پایه ایران سالی شلوغ و پرترافیک است. رقابت‌های سال 1403 پایه در عرصه‌های مختلف بین‌المللی با مسابقات جهانی نوجوانان در کشور پرو و قاره آمریکای لاتین آغاز می‌شود. جدالی مهییج برای آینده‌سازان وزنه‌برداری ایران که در سال 1402 نتایج راضی‌کننده و قابل قبولی را برای وزنه‌برداری ایران دشت کردند. اما پس از درخشش پشتوانه‌ها در رقابت‌های جهانی مکزیک و پیش رو بودن رقابت‌های معتبر بین‌المللی در سال پیش رو، مدت زمان زیادی است که از برگزاری اردوی آماده‌سازی برای تیم‌های پایه خبری نیست! سید هادی پانزوان و کادر مربیان همراه او در سال 1402، اردوهای متعددی را یکی پس از دیگری در استان فارس و برخی شهرهای دیگر برگزار کردند تا نهایتاً تیم‌های پایه ما(نوجوانان و جوانان) موفق شدند در رقابت‌های آسیایی و جهانی هر دو گروه سنی پایه(نوجوانان و جوانان) درخشش خوبی داشته و نتایج دلچسبی برای وزنه‌برداری ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی کسب کنند. ما در جهانی جوانان که چندی پیش در مکزیک برگزارشد موفق شدیم سکوی قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهیم، دررده سنی نوجوانان هم جزو مدعیان اصلی بودیم؛ در قاره آسیا و جهان. اما امسال و در حالی که سال 1403 برای وزنه‌برداری ایران در رده‌های سنی پایه سال شلوغ و پرترافیکی است، هنوز معلوم نیست کادرفنی تیم‌های پایه و در رأس آن سیدهادی پانزوان سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کشورمان چه تدبیر و تدارکاتی برای برگزاری اردوهای تیم‌های پایه در واپسین روزهای پایان سال 1402 در برنامه عملیاتی خود دارند؟ قطعاً تمامی تیم‌های مدعی جهان در رشته وزنه‌برداری سال آینده چون سال المپیک نیز به شمار می‌رود، سوای برنامه‌ریزی خوبی که برای بازی‌های المپیک و درخشش در این آوردگاه بزرگ دارند، تلاش می‌کنند تا در تیم‌های ملی بزرگسالان پوست‌اندازی داشته و چهره‌های شاخص نوجوان و جوان خود که آتیه‌ای درخشان دارند را برای تزریق به تیم‌های ملی وزنه‌برداری بزرگسالان خود انتخاب و گزینش کنند. حال باید منتظر ماند و دید که سرمربیان تیم‌های پایه ما با کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران چقدر در این خصوص یعنی تزریق چهره‌های شاخص و خوش‌آتیه پایه به تیم بزرگسالان ایران هماهنگ و همسو هستند. زیرا هماهنگی بین آنها نهایتاً به سود وزنه‌برداری ایران است و شرایط آینده ما برای درخشش در رویدادهای معتبر بعد از المپیک 2024 پاریس.
 
مراقب باشیم زمان را از دست ندهیم!
شروع سال جدید یعنی 1403 برای وزنه‌برداری ایران با آغاز مسابقات و دوئل‌های مختلف و معتبر بین‌المللی است. اواسط فروردین‌ماه قرار است تیم‌ ملی وزنه‌برداری بزرگسالان به رقابت‌های جام جهانی تایلند در پوکت اعزام شود و سهمیه گزینشی خود را در این رقابت‌ها برای ورود به فرانسه قطعی و تثبیت نماید. به همین روی وزنه‌برداران بزرگسال که البته قرار بود بعد از مدت‌ها دوباره به خانه برگشته و تمرینات آماده‌سازی‌شان را در کمپ تمرینی تیم‌های ملی وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی استارت بزنند، به‌خاطر مهیا نبودن شرایط کمپ آزادی دوباره ساکن آکادمی ملی المپیک شدند و آنجا برای حضور در جام جهانی تایلند تمرینات خود را مرور کردند. آنها به نظر می‌رسد خیلی مشکلی برای آماده‌سازی و دست به وزنه‌شدن در جام جهانی تایلند ندارند. اما وزنه‌برداران پایه(نوجوانان و جوانان) خصوصاً ملی‌پوشان نوجوان وزنه‌برداری ایران هنوز تکلیف‌شان برای حضور در اردوی آماده‌سازی جهانی مشخص نیست! نوجوانان کشورمان اوایل اردیبهشت ماه 1403 باید عازم رقابت‌های جهانی در کشور «پرو» شده و آنجا با رقبای جهانی برای کسب مدال و سکوهای جهانی دست و پنجه نرم کنند. اما با این شرایط هنوز سیدهادی پانزوان لیست دعوتی‌های خود به اردوی جدید تیم‌های پایه و مکان برگزاری اردوی نوجوانان و جوانان را برای این رقابت‌های مهم مشخص نکرده است. شاید هم او به مسئولین فدراسیون و کمیته فنی وزنه‌برداری لیستش را داده است، اما مسئولین این مجموعه به‌خاطر شرایط مالی سختی که دارند فعلاً تمایلی برای استارت اردوی تیم‌های پایه ندارند. به هر حال ماجرا هرچه هست، ‌وزنه‌برداران آینده ساز کشورمان ماه‌های زیادی است که اردو نداشتند و از نظر کادرفنی دور بودند. به همین دلیل باتوجه به حساسیت‌هایی که در این رده سنی وجود دارد(موضوع دوپینگ و تحت نظر بودن ملی‌پوشان پایه در اردوی آماده‌سازی) به نظر می‌رسد پانزوان باید هرچه سریعتر تکلیف اردوها و لیست دعوتی‌های خود را برای حضور در تمرینات و مسابقات مهم آتی مشخص کند. زیرا اگر زمان بدرستی مدیریت نشود، ممکن است نتوانیم بموقع اردوها را برگزار کرده و نهایتاً درگیر مشکلات عدیده‌ای شویم.

جستجو
آرشیو تاریخی