وینیسیوس مرد توقف‌ناپذیر رئال

وینیسیوس جونیور از لحظه‌ای که اولین بازی خودش را برای رئال مادرید در فصل 19-2018 مقابل اتلتیکومادرید انجام داد، نشان داد که پتانسیل بی‌نهایتی در دریبل‌زنی و خلق موقعیت دارد. با این حال مشکل تمام‌کنندگی و گلزنی، برای مدت خیلی زیادی بزرگترین نقطه ضعف وینیسیوس جونیور بود. آاس گزارشی منتشر کرده و داخل آن تکامل چشمگیر وینیسیوس جونیور و تبدیل او به یک گلزن قابل اعتماد را بررسی کرده است.
روزهای سخت فصول اول: در سه فصل اول حضورش در رئال مادرید، او به طور متوسط برای هر گل به 13 ضربه نیاز داشت.
بالا رفتن دقت: در سه سال اخیر، کارآیی وینیسیوس به طرز چشمگیری افزایش یافته است! او اکنون به طور متوسط تنها به 5. 5 ضربه برای رسیدن به گل نیاز دارد که یعنی سه برابر شدن دقت ضربات آخر.
نرخ گلزنی بهتر: سرعت گلزنی او نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در اولین فصل حضورش، او هر 435 دقیقه یک گل به ثمر رساند. در این فصل، او هر 141 دقیقه دروازه حریفان را باز می‌کند که پیشرفتی عظیم به شمار می‌آید.
بهره‌وری از ضربات: این پیشرفت در نرخ تبدیل ضربات او به گل نیز مشهود است. در اولین فصل حضورش، تنها 4 درصد از ضربات او منجر به گل شد. در این فصل، 18 درصد از ضربات او با موفقیت به تور دروازه حریفان می‌چسبد که رقمی بسیار چشمگیر است.
در جمع بزرگان: در سن 23 سالگی، وینیسیوس با 18 گل به دوازدهمین گلزن برتر تاریخ رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا (و جام باشگاه‌های اروپا) تبدیل شده است.
اهداف بعدی: او تنها یک گل با مورینتس (19 گل) فاصله دارد و به زدن رکورد اسطوره‌هایی مانند آمانسیو، سانتیانا (21 گل) و خنتو (31 گل) نزدیک است. با این حال، عبور از غول‌هایی مانند پوشکاش (35 گل)، دی استفانو (49 گل)، رائول (66 گل) و بنزما (78 گل) یک چالش بزرگ خواهد بود. رکورد باورنکردنی کریستیانو رونالدو با 105 گل در لیگ قهرمانان اما کاملاً دست نیافتنی به نظر می‌رسد.
فصل تأثیرگذار: با وجود از دست دادن 13 بازی به دلیل مصدومیت (دو مصدومیت عضلانی او را به مدت 75 روز از میادین دور نگه داشت)، وینیسیوس در 11 بازی از 26 مسابقه‌ای که در این فصل انجام داده موفق به گلزنی شده است.
  وینیسیوس جونیور به طور واضح به یک تمام‌کننده دقیق‌تر و یک بازیکن کلیدی در موفقیت‌های رئال مادرید تبدیل شده است. آینده او درخشان به نظر می‌رسد و او می‌تواند در سال‌های آینده برخی از گلزنان افسانه‌ای باشگاه را به چالش بکشد.

جستجو
آرشیو تاریخی