صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • فوتبال جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و هفت - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و هفت - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

شب متفاوت اوسمار و یاران

سکوی سرخ تاکتیک ارتش سرخ

حمیدرضا عرب- ورزشگاه آزادی
روزنامه نگار


فارغ از هر نتیجه‌ای که عصر دیروز در جدال تماشایی پرسپولیس و فولاد رقم خورد، حال و هوای این بازی متفاوت از بازی‌های اخیر پرسپولیس بود.
وجه تمایز برمی‌گشت به اتمسفری که روی سکوها برقرار شد تا سرخ‌ها یک روز داغ و فراموش‌نشدنی را در ورزشگاه آزادی سپری کنند و خالق صحنه‌هایی به‌یادماندنی باشند.
تماشاگران سرخ در یک شب سرد و هوایی که گاه بارانی بود، گاهی باد می‌وزید و گاهی آرام، برای تیم‌شان سنگ تمام گذاشتند تا محبوب‌شان در ورزشگاه نیمه آماده آزادی تجربه‌ای متفاوت را پشت سر بگذارد و برای دربی رجزخوانی کند.
سرخ‌ها در آستانه بازی بزرگ با رقیب سنتی یک آزمون جدی را پشت سر گذاشتند تا در میدان آتی شانس خود را تقویت کنند.
جمعه شب به‌واقع شب هواداران پرسمولیس بود و آنها نشان دادند در کنار تیم آماده‌شان خود نیز در اوج آمادگی قرار دارند تا حامی تمام قدی باشند برای ارتش سرخ که یک جدال استراتژیک را پیش رو دارند.
صدای واحد قرمزهای پایتخت بعد از گل پیروزی‌بخش کنعانی‌زادگان نشان داد پرسپولیس چه در داخل میدان و چه روی سکوها از طراوت و شادابی کافی سود می‌برد تا احتمالاً خالق موفقیت‌های بیشتر در هفته‌های باقیمانده باشد.
تیمی که دو بار در جریان این بازی از تیم شایسته فولاد عقب افتاد و دوباره به بازی بازگشت و از شکست پیروزی ساخت، نشان می‌دهد که پشت این پیروزی ساختار منسجمی از نظم تاکتیکی و اراده را در خود دارد که می‌تواند دستاوردهای بزرگ‌تری را صاحب شود.
پرسپولیس گرچه در شب پیروزی مقابل فولاد آرایش جنگی خود روی سکوها را به رخ همه کشید و تاکتیک‌های فنی‌اش را بر حریف دیکته کرد اما پشت تمام این ابزار مردی را می‌بیند که برخلاف انتظارات توانسته افکار خود را به خوبی در تیمش پیاده کند.
اوسمار، سرمربی کروات سرخ‌ها در تمام روزهایی که سکان هدایت سرخ‌ها را در دست داشت، فوتبال متفاوتی با تیمش ارائه کرد.
مرد کروات از پرسپولیس تیمی رو به جلو، هجومی و همواره پیروزی‌خواه پدید آورده که حتی در روز شکست مقابل آلومینیوم نیز تحسین می‌شود و همگان او و تیمش را می‌ستایند.
جمعه شب را باید به نام او هم نوشت. همو که در سایه و در پس همه اتفاقات خوشایند این هفته‌های پرسپولیس قرار دارد و همچون یک محرک بی‌نظیر کنار زمین تیمش را به جلو حرکت می‌دهد و امتیاز جمع می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی