غیبت موجه احسان لشگری در اردوی کشتی آزاد

بهانه‌ای برای کوبیدن


محسن وظیفه
روزنامه نگار

در شرایطی که اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در جام یاشاردوغو برگزار می‌شود، غیبت مربی تیم ملی به سوژه مهم این روزها تبدیل شده است.
اردوی تیم ملی کشتی آزاد با هدایت محسن کاوه در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود اما احسان لشگری مربی تیم ملی کشتی آزاد غایب این مرحله از اردوی تیم ملی است.
احسان لشگری که برای دیدن خانواد خود در سفر به سر می‌برد، اردوی قبلی تیم ملی را هم از دست داده بود تا حالا علاوه بر به راه افتادن حاشیه‌های زیاد، مورد انتقاد رسانه‌ها هم قرار گرفته است و به همین دلیل هم علیرضا دبیر و هم محسن کاوه مورد انتقاد قرار گرفتند.
انتقاداتی که شاید تا حدی هم بجا باشد که در مقطع حساس آماده‌سازی اردوهای تیم ملی، نباید مربی تیم ملی اردو را رها کند و به مسافرت خارج از کشور برود اما برخی شواهد حکایت از این دارد که این انتقادات بیش از اینکه به خاطر مسائل فنی باشد، بیشتر از روی کینه است.
یعنی کسانی‌که این انتقادات را مطرح کردند، نه این‌که نگران وضعیت تیم تیم ملی باشند، چرا که تمرینات زیر نظر سرمربی تیم ملی اداره می‌شود؛ بلکه از روی کینه نسبت به حضور محسن کاوه در رأس کادرفنی تیم ملی این حرف‌ها را مطرح کردند.
شاید بهترین دلیل هم برای این موضوع رفتارهایی است که در حالت مشابه طی چند سال اخیر رخ داد اما همین منتقدان امروز، آن روز رویه سکوت را در پیش گرفته بودند.
 با این تفاوت که الان مربی تیم ملی در سفر و مرخصی است و یا اصلاً به هر دلیل دیگری در اردوی تیم ملی حاضر نیست اما در گذشته سرمربی تیم ملی به سفر می‌رفت و اردوی تیم ملی تعطیل را می‌کرد و برنامه‌ها به تعویق می‌افتاد اما صدا از کسی در نمی‌آمد.
سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد، ساکن کشور آمریکا بود و بارها چه در حین برگزاری اردوی تیم ملی و چه در هنگام تعطیلی اردوها به ینگه دنیا سفر کرده بود اما هیچ رسانه‌ای واکنشی نشان نمی‌داد اما الان چه اتفاقی رخ داده که مربی تیم ملی کشتی آزاد که غیبتش خیلی هم در برنامه‌های تیم ملی خللی ایجاد نمی‌کند به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده است؟
این یک بام و دو هوا بودن در نقد مسائل روز کشتی نمی‌تواند بازخورد خوبی در جامعه داشته باشد؛ به هر حال باید برای همه مشخص شود که چرا برخی در سکوت رفت و آمد می‌کردند اما حالا سفر یک نفر به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است.
ظاهراً این کارها فقط برای زدن محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد است؛ هدف اصلی از اینگونه واکنش نشان دادن به ماجرای احسان لشگری برای انتقاد از علیرضا دبیر است وگرنه سود دیگری ندارد.
برنامه دبیر و کاوه استفاده از مربیان جوان در کادرفنی تیم ملی است و انصافاً هم احسان لشگری شایستگی مربیگری در تیم ملی کشتی آزاد را دارد اما حالا سفر او برای دیدار با خانواده‌اش مورد انتقاد قرار گرفته است.  
سفری که البته واکنش‌های زیادی را داشته و حتی عنوان شد که او به دلیل قهر اردوی تیم ملی را ترک کرده است اما علی روحی سرپرست تیم ملی کشتی آزاد به این موضوع واکنش نشان داد و از مرخصی هماهنگ شده لشگری خبر داد: «احسان لشگری به دلیل مشکلات و مسائل شخصی درخواست مرخصی داد و سرمربی تیم ملی و فدراسیون نیز با این مرخصی موافقت کردند. او برای تاریخ مشخصی مرخصی گرفته و ان‌شاءالله از اردوی بعدی در تمرینات تیم ملی حضور پیدا می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی