صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۸

با وجود به صدا درآمدن زنگ خطر برای استقلال

خطیر به هیأت مدیره: حامی نکونام هستم

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار
حذف از جام حذفی به مثابه به صدا درآمدن زنگ هشدار برای استقلال بود. استقلالی که شاید تصور می‌شد به واسطه حضور نکونام حذفی باز این جام را هم جدی بگیرد اما حیات استقلال در جام حذفی کوتاه بود و این تیم موفق نشد در رفسنجان به آنچه می‌خواهد دست یابد و با شکستی تلخ و غمبار کویر را به مقصد تهران ترک کرد.
این شکست نگرانی‌هایی را میان هواداران استقلال به وجود آورده و حتی برخی مسئولان باشگاه را هم بیمناک کرده است که شاید در لیگ نیز همان اتفاقاتی که در جام حذفی رخ داد دوباره تکرار شود. حتی بعد از این شکست خبرهایی درباره برخی توصیه‌ها از سوی اعضای هیأت مدیره به نکونام و خطیر به گوش رسید با این مضمون که دو طرف تا دربی هیچ مصاحبه‌ای علیه یکدیگر نداشته باشند اما لااقل که خطیر قصد ندارد درباره نکونام حرفی به زبان بیاورد و حتی به برخی اعضای هیأت مدیره که بعد از باخت با او تماس گرفتند، اعلام کرده از نکونام حمایت خواهد کرد و تلاش می‌کند از جانب خودش باشگاه را آرام نگه دارد تا کادر فنی و بازیکنان با آرامش به سمت قهرمانی در لیگ برتر حرکت کنند. این حربه خطیر بعد از مصاحبه آتشین نکونام علیه آقای مدیر کلید خورد و همچنان ادامه دارد و ظاهراً مدیرعامل استقلال قصد ندارد از این تصمیم روی برگرداند و به دنبال حفظ شرایط آرام در باشگاه استقلال است.
البته بعد از بازی شایعاتی پیرامون اینکه نکونام به دنبال مصاحبه علیه خطیر است و می‌خواهد در فرودگاه طوفان تازه‌ای به پا کند در فضای رسانه‌ای شکل گرفت اما سرمربی استقلال هم ترجیح داد بعد از شکست در جام حذفی با برخی اظهارات احتمالاً کام هواداران را تلخ نکند و فضا را آرام نگه دارد. به هرحال نکونام هم می‌داند که حالا تنها فرصت او در لیگ است و اگر کوچکترین اشتباه محاسباتی داشته باشد، باید با این جام هم خداحافظی کند، به خصوص اینکه دربی نیز نزدیک است و استقلال نیاز دارد بر افکار خود مسلط باشد و اجازه ندهد هیچ حاشیه‌ای وارد تیم شود.
آنچه مسلم است در شرایط کنونی استقلال به آرامش نیاز دارد و اگر این فضا ملتهب شود، استقلال به سمت پرتگاهی خواهد رفت که توسط خودش ساخته شده است. حال شاید اعضای درونی این باشگاه بخواهند مشکلات را گردن دیگری بیندازند اما در نهایت مجموعه باشگاه لطمه خواهد دید و اگر بار دیگر اختلاف نظرها به رسانه‌ها کشیده شود، جمع کردن دامنه حواشی میان مدیر و سرمربی سخت خواهد شد و چه بسا تصمیم‌گیران این باشگاه در نهایت رأی به عزل یکی از طرف‌ها دهند. به همین دلیل لازم است که استقلال بعد از حذف از جام حذفی با استراتژی درست در لیگ برتر قدم بردارد و مانع از فروپاشی موقعیتی شود که اکنون در اختیار همه قرار گرفته است.
خطیر خوب می‌داند که قهرمان شدن استقلال در فصل اولی که مدیریت این باشگاه را به عهده گرفته تا چه اندازه پراهمیت است. نکونام هم باید برای این موضوع اهمیت قائل باشد. او هم در اولین فصل سرمربیگری استقلال قرار دارد و قهرمان شدن در فصل اول مربیگری رکوردی جاودانه خواهد بود که حتی بزرگان این باشگاه هم نتوانستند در تاریخ 22 ساله لیگ برتر به آن برسند.
تکمله: بازی با استقلال خوزستان نیز به مانند بازی با مس رفسنجان می‌تواند برای استقلال سخت و دشوار باشد. به خصوص اینکه طبق قرعه دو بازی بیرون خانه نصیب آبی‌ها شده است.
 این بازی نیز چالش‌های خاص خودش را دارد و استقلال قبل از دربی نیاز دارد که با روحیه مناسب به این نبرد برود که پیروزی در اهواز می‌تواند برای نکونام و شاگردانش روحیه‌ساز باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی