پیروزی سخت اینتر در فصل رکوردشکن

اینزاگی: حالا مثل ردبول هستیم

اینترمیلان 2 بر یک تیم سختکوش جنوا را برد و با 15 امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس با سرعت به سوی قهرمانی در حرکت است. نراتزوری از 27 بازی 72 امتیاز گرفته یعنی به اندازه کل فصل قبل اما سیمونه اینزاگی می‌داند تیمش با دشواری از سد جنوا گذشت. او بعد از بازی گفت: «سرنوشت ما دست خودمان است، در 33 روز این فاصله را با یوونتوس و میلان و بقیه ایجاد کردیم. نباید تمرکزمان را از دست بدهیم چون سال‌ها است که در فوتبال هستیم و می‌دانیم که بازی‌های زیادی در راه است. فهرست بازی‌ها بولونیا، اتلتیکومادرید و ناپولی قبل از تعطیلات بازی‌های ملی است. باید از این بچه‌ها تشکر کنم چون در سال 2024 ظرف 50 روز 12 بازی انجام دادیم و همه را بردیم اما نباید گذشته حواس ما را پرت کند باید نگاه ما رو به جلو باشد.»
اینتر اما با بهترین روزهایش فاصله زیادی داشت، کریستین اصلانی و پنالتی بحث‌برانگیز الکسیس سانچس گل‌های این تیم را رقم زد و یوهان واسکز یکی از آنها را جبران کرد، گل ویتینیا مردود شد و بعد از تساوی یک بر یک دور رفت، جنوا بالاخره تسلیم شد.
اینزاگی ضمن تشکر از اصلانی که در سه بازی تیمش در یک هفته مقابل لچه، آتالانتا و جنوا درخشیده، گفت: «باید همینطور ادامه دهیم. بچه‌ها می‌دانند هدف تیم چیست، 11 بازی مانده و می‌توانیم 33 امتیاز بگیریم، نباید کوتاه بیاییم. در مورد سیستم چرخشی در تیم، ملاک من تمرین است. یک ماه قبل از من درباره سانچس و مارکو آرناتوویچ می‌پرسیدند. می‌گفتند ما مثل ردبول در فرمول یک هستیم، اما چند ماه قبل نبودیم، این را با سختکوشی به دست آوردیم. الکسیس و آرناتوویچ برای من تعجب‌آور نیستند، بدون آنها به این نتایج نمی‌رسیدیم.»
این سیصدمین بازی سری A برای اینزاگی بود که تعداد پیروزی‌هایش را به 178 رساند، بیشتر از هر مربی دیگری در این مقطع از دوران کاری‌اش.
 بحث فرمول یک ادامه داشت و از اینزاگی سؤال شد که آیا خودش را طراح ماشین می‌داند یا فقط راننده‌اش؟ او گفت: «این کار همه است، دستیاران من، بازیکنان و باشگاه که در تک تک جزئیات از ما حمایت می‌کنند. من خیلی خوش‌شانسم به خاطر داشتن تیمی که اینطور کار می‌کند. ما سوپرجام را بردیم، به جام جهانی باشگاه‌ها صعود کردیم و حالا باید این فرم خوب را به لیگ قهرمانان ببریم.»
آلبرتو جیلاردینو، مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه‌های زیادی از جمله میلان روی نیمکت جنوا است. او آرامش و بزرگی تحسین‌برانگیزی نشان داد وقتی تصاویر پنالتی منجر به پیروزی اینتر را دید که در آن داور اشتباه کرده است. جنوا یکی از چهار تیمی است که در این فصل از اینتر امتیاز گرفته و در سن‌سیرو هم میزبانش را به سختی انداخت. داور بازی با وجود اعلام کمک داور ویدیویی بر تصمیم خود پافشاری کرد و خطای مورتن فرندراپ روی نیکولو بارلا را پنالتی اعلام کرد.
جیلاردینوی 41 ساله گفت: «همان موقع هم معلوم بود که پنالتی نبوده و حالا با دیدن فیلم مطمئن شدیم. داور تردید داشت اما در نهایت تصمیم خود را گرفت، انسان اشتباه می‌کند. من هم ترجیح می‌دهم به جای اشتباهات داوری روی عملکرد تیمم تمرکز کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی