صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خداحافظی زودهنگام استقلال با جام در رفسنجان

ناکامی نکو در جام حذفی ادامه دارد!

1402/12/14  بازی مرحله یک شانزدهم جام حذفی، ساعت: 17:00، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان، تماشاگر: 5 هزار نفر
مس:2
گل‌ها: محمد مهدی محبی (24)، منتظر محمد (67)
استقلال: صفر
داور: رضا عادل، کمک‌ها: محمدرضا منصوری، هادی طوسی
اخطار: حامد لک، رامتین سلیمان‌زاده (مس) کیانوش رحمتی (مربی استقلال)
مس رفسنجان: حامد لک، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان‌زاده، حسن جعفری، میثم تیموری، فرشید باقری، جلال‌الدین علی‌محمدی، منتظر محمد (2+90- عرفان شهریاری)، محمدمهدی محبی، سعید واسعی (85-محمد اکبری)، سجاد شهباززاده (90+2- مهدی ترکمان)
سرمربی: محرم نویدکیا
استقلال: حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند (56- مهدی مهدی‌پور) آرمین سهرابیان، صالح حردانی (72- میلاد فخرالدینی)، جعفر سلمانی (56- ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی، امید حامدی‌فر، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف (46- مهرداد محمدی)، آرمان رمضانی (72- گوستاوو بلانکو)
سرمربی: جواد نکونام
 
شرح بازی
 استقلال بعد از یک برد شیرین در لیگ برتر و تثبیت صدرنشینی به مس رفسنجان رسید و سعی کرد که از همان ابتدا تیم میزبان را تحت فشار قرار دهد. استقلال در دقیقه 12 صاحب موقعیت پنالتی شد. در دقیقه 12 ارسال جعفر سلمانی به درون محوطه جریمه با ضربه سر مرادمند همراه شد که در ادامه لک با مدافع پیش تاخته آبی‌ها برخورد کرد و داور یک ضربه پنالتی برای استقلال اعلام کرد. صالح حردانی پشت این توپ ایستاد که حامد لک موفق شد این ضربه را مهار کند. بعد از این موقعیت اما تیم مس سعی کرد از شرایط میزبانی استفاده کند؛ پاس در عمق منتظرمحمد در دقیقه 19 پیش از رسیدن به مهاجمان مس، نصیب حسینی شد و سنگربان آبی‌ها با یک تکل، توپ را دور کرد. پنج دقیقه بعد اما مس توانست توسط محبی به خواسته خود برسد و دروازه استقلال را باز کند؛ در این صحنه پس از یک و دوی سعید واسعی با فرشید باقری، واسعی وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس در عرض، محبی را صاحب توپ کرد و این بازیکن به راحتی دروازه آبی‌ها را بازکرد. 10 دقیقه بعد از این گل روی اشتباه چشمی، توپ به محبی رسید که شوت این بازیکن را حسینی دفع کرد.
استقلال سعی در جبران نتیجه داشت و در دقیقه 42 ارسال سلمانی به روی دروازه به صورت ناقص دفع شد که در ادامه شوت محکم و روی پای سیلوا به یکی از بازیکنان حاضر در محوطه جریمه برخورد کرد. دقیقه 44 روی پاس در عمق دیدنی صالح حردانی، رامتین سلیمان‌زاده با یک تکل توپ را قطع کرد که ضربه او به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیر دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول با همین نتیجه یک برصفر به نفع تیم میزبان تمام شود.
طبیعی بود که در نیمه دوم تیم استقلال به قصد جبران پا در زمین مسابقه بگذارد به همین دلیل در دقیقه 47 ارسال کرنر جلالی با ضربه سر سیلوا از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 55 شوت محکم و روی پای امید حامدی‌فر را حامد لک به خوبی مهار کرد اما در دقیقه 63 محبی بهترین فرصت ممکن برای رسیدن به گل دوم را از دست داد. حسن جعفری از زمین خود یک ضربه کاشته را به پشت مدافعان استقلال انداخت که محبی با استفاده از تعلل سیلوا ضربه‌اش را زد که سیدحسین حسینی با پا و به زیبایی دروازه تیمش را نجات داد. البته چهار دقیقه بعد بازیکنی که به صورت قرضی از استقلال به تیم مس رفته توانست گل دوم این تیم را به ثمر برساند. در دقیقه 67 روی یک پاس در عمق و در شرایطی که منتظرمحمد در شرایط آفساید بود اما کمک داور به اشتباه تصمیم به ادامه بازی گرفت و این بازیکن در مصاف تک به تک با حسینی، با یک ضربه چیپ، توپ را از بالای سر کاپیتان آبی‌ها عبور داد و به گل دوم تیمش تبدیل کرد.
استقلال که با دو گل از حریف عقب افتاده بود و چیزی برای از دست دادن نداشت در 10 دقیقه پایانی بازی تلاش کرد دو گل را جبران کند. در دقیقه 80 امید حامدی‌فر با یک ضربه قیچی برگردان تماشایی دروازه مس را تهدید کرد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.
هفت دقیقه بعد روی ارسال جلالی، توپ از دستان لک خارج شد و سیلوا در ادامه دروازه مس را باز کرد ولی داور به دلیل خطای سهرابیان به روی لک، این گل را مردود اعلام کرد. استقلال هر کاری کرد نتوانست یکی از دو گل را جبران کند و تنها گل به ثمر رسیده این تیم در دقایق پایانی هم به دلیل خطای روی لک مردود اعلام شد اما در دقایق اضافی نزدیک بود مس به گل سوم برسد که این اتفاق نیفتاد.
دقیقه 2+90 مس رفسنجان صاحب یک فرصت دیگر شد که باز هم حسینی ضربه محبی را با پا مهار کرد و در برگشت نیز شوت ترکمان به شکل خطرناکی به بیرون رفت. دقیقه 3+90 شوت محبی را باز هم حسینی مهار کرد تا این بازی با شکست تیم نکونام و خداحافظی زودهنگام از جام حذفی تمام شود.

ZOOM

حذف حذفی باز
جواد نکونام زمانی که در فولاد سرمربیگری می‌کرد فاتح جام حذفی شد. او در فینال سوپرجام نیز موفق شد با فولاد به جام دست یابد. این دو موفقیت از سرمربی کنونی استقلال مردی حذفی باز ساخته بود. مربی خوشفکری که قاعده بردن در جام حذفی را به خوبی بلد است. نکو اما در اولین تجربه جام حذفی خود با استقلال خیلی زود با این جام وداع کرد تا آمار قابل توجهی که از خود در این جام باقی گذاشته بود، ناگهان از صفحه ذهن پاک شود. حال اینکه حذف از جام حذفی موجب افزایش انگیزه او و شاگردانش در لیگ برتر شود یا اینکه شکست در این مرحله استقلال را از لحاظ روحی و روانی در بحران قرار دهد، در آینده روشن خواهد شد اما کمترین ضرری که این حذف به استقلال وارد می‌سازد، از دست رفتن فرصت بزرگ دستیابی به یک جام است که نکونام را در محیطی مخاطره‌آمیز قرار می‌دهد.
حذفی باز فولاد که با دو جام از این تیم وداع کرده بود حالا باید اسبش را برای قهرمانی در لیگ برتر زین کند و به سمت قهرمانی در این جام برود؛ جامی که رسیدن به آن مستلزم کسب پیروزی در بازی‌های سخت آتی است و چنانچه استقلال نتواند از پس بازی‌های بزرگ باقی مانده برآید این جام را هم فدا خواهد کرد.
باید دید نکونام چه اندازه هنر دارد که تیمش را از ترکش‌های سخت حذف از جام حذفی خارج سازد و به سمت موفقیت‌های تازه حرکت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی